Alla inlägg under mars 2011

Av Yazz - 29 mars 2011 21:43

Ikväll var vi på Restylane workshop med sushi och bubbel. En massa svar på en hel del frågor fick vi och en tjej fick tom göra en testbehandling gratis. Ja. det verkar vara mycket bättre än Botox men frågan är fortfarande när det börjar bli OK att behandla sig. Deras snittålder är 46år på kliniken fick vi veta och det verkar ju ganska rimligt, man vill ju inte börja för tidigt och sen se ut som Mrs Versace....



Av Yazz - 20 mars 2011 19:37

Min första vecka på nya jobbet är avklarad och nästa börjar imorgon.

Ensam i Falun gick bra, känner mig ju hemma där sedan tidigare så det gick bra. Mysigt tom. Att bo ensam på hotel var lite sådär men jag var ju så så trött efter all information de matat in i mitt huvud så jag hämtade upp mat på rummet och somnade m TV och lampan tänd redan kl 2000 :)

Dock har jag kommit på mig själv att jag älskar dialekter ifrån norra delarna i vårt land men de södra blir jag galen på. Det kryper i mig när jag hör skånska eller småländska....men jag smälter när jag här dalmål eller norrlänska.


Och så är det bekräftat att jag är gammal. Igår vaknade jag kl 0600, åt frukost kl 0730 och sen var jag hemma hos Lindish för frukost nr 2 redan på 0900.

Varför sover jag inte när det väl är helg liksom?? Snart kommer jag väl vara vaken före tidningsbudet med. En heldag hemma hos Lindish va precis vad jag behövde men min figur kunde ha klarat sig utan det. Hon är gravid och kan äta obegränsat medan jag bara är sympatigravid och äter lika mycket för att vara ett trevligt sällskap. Var proppmätt när jag åkte hem några timmar senare och åt inge mer på resten av dag. :)


Nu ska jag måla mina naglar och kolla sista delen av Solsidan! Sen är det ännu mer svenskt kl 21, Flickan som lekte med elden.

Jag har precis nyligen upptäckt att svensk film faktiskt kan va bra.


Av Yazz - 15 mars 2011 20:58

Andra dagen på nya jobbet och jag hatar det redan! Eller jag hatar inte arbetsplatsen men att vara ny och inte kunna något alls! Känner mig som en praktikant och måste fråga en massa hela tiden eller så sitter jag bara tyst för jag inte har något att fråga om något jag inte fattat. Jag som kunde allt på TP och det var ju mig de frågade om allt.....men men imorgon bär det av til Falun på kurs i två dagar så efter det kanske jag får en aning om något.

Frågan är bara vad gör man ensam i Falun en onsdagkväll? Butikerna lär ju stänga senast kl 18 och äta ensam ute är helt uteslutet så jag får väl köpa upp Falukorv och Falurågrut till rummet. Tiden får jag döda med att måla om hela hotellrummet till Falurött!

  


Av Yazz - 13 mars 2011 18:32

Idag fick jag äntligen tag på en bok jag jagat sen i höstas! Så nu tjejer ska det blomma i våra liv! Rosor, prästkragar, violer, nejlikor och en massa andra underbara små blommor. Sen kanske er vän Yazz kommer förlora förståndet och kanske tom hamna i fängelse för mord med en virknål som vapen. Men jag ska ge det en chans iaf för om jag lyckas kommer det bli fiiina kreationer till sommaren och nästa vinter!

(Och hamnar jag  fängelse kommer jag ha gott om tid att göra ännu fler värmande plagg åt er)

  

Av Yazz - 13 mars 2011 18:18

Både min ledighet och helg är nu till ända. Den har handlat om städning, shopping, vila, vänner och fint väder. Imorgon börjar det nya jobbet och därmed även allvaret. Och ångest över va f-n man ska ha på sig på kroppen och NAGLARNA??? Vet ju att snittåldern är betydligt mcket högre än vad jag är van vid, nästan så jag måste börja handla kläder på Kappahl och Lindex....men bara nästan hoppas jag....

I helgen bytte jag ifrån den fula lackningen som salongen lackat på och lackade på ett nytt som jag fick i fredags ifrån China Glaze vårkollektion. Så här målar man naglarna by the way, iaf mina naglar. Nära nagelbandet och jämn täckande yta!

  

Undra om jag ska köra med naturliga naglar och genomskinligt lack eller ett mörklila lack som jag oxå fick i fredags? Det är nästan svart....

Gud va svårt...kanske borde köra med naturliga och känna av läget på arbetsplatsen. Jag vet ju vad man brukar säga om det första intrycket...

Nu ska jag riva ut hela min garderob och se om jag kan hitta något lagom tantigt.


Av Yazz - 12 mars 2011 10:32

Det var trevligt, det var gott och det var trasigt. Men det gick att doppa ändå för allt gick åt.

  

Av Yazz - 10 mars 2011 15:57

Njuter av min ledighet genom att ge mig och mitt hem en vårstädning. Allt ifrån att damma, plocka, rengöra kakel med medel som nästan tog livet av mig till att putsa fönster. Mig själv gav jag en 2timmars ansiktsbehandling där det även ingick manikyr och lackning.

Hur jag nu tänkte när jag gick med på att någon annan skulle fixa med mina naglar vet jag inte. Hon kommenterade att naglarna va jättefina i både form o skick varpå jag snabbt flikade in att jag var lackfetish och målade naglarna varje dag. Vet inte om det var det som fick henne ur balans eller om hon inte kan måla naglar men de ser helt för hemska ut. Hon har målat en bit ifrån nagelbanden så det ser ut som att jag har dragit tillbaka nagelbanden efter att ha målat de och så har hon inte målat täckande heller så nageln syns igenom trots att det är mörklila lack. Hade ju tänkt att lacket skulle få sitta till imorgon då mina tjejer kommer hit på chokladfontänsmys, för att fira att jag slutat ett jobb och börjar nytt på måndag. Men jag kan f-n inte visa mig så här...får måla om de imorgon igen!

Påminn mig mig nästa gång jag får för mig att låta någon annan måla mina naglar....

  


Av Yazz - 7 mars 2011 10:53

I väntans tider passade jag på att avsluta de sista beställningarna på mössor och mobilfodral. Här är senaste somriga kamerafodralet till fröken Flower Power. Tog hela helgen att få till "prästkragen" som inte alls ser ut som en prästkrage men den blev somrig och gjorde mig glad när den väl blev klar.


Helgen har gått i SPA och kusinernas tecken. Underbart!

Imorgon avslutar jag min tid i Uppsala med en avtackningsmiddag sen är det några fria dagar som bara ska handla om att vila, SPA och en chokladfest hemma för mina gamla TP-kollegor.

Efter det är det nya utmaningar som gäller och det ser jag jättemycket fram emot!

  


Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards