Alla inlägg under juli 2010

SJ

Av Yazz - 31 juli 2010 21:21

Minns ni för några dagar sen när jag sa att jag längtade efter att få åka tåg igen och att jag troligen skulle få äta upp de orden? Nu äter jag upp de kan jag säga rätt och slätt!!!Det är såååååå sjukt tråkigt att åka tåg! Jag kollar på klockan hela tiden och fortfarande är det hela två timmar kvar till slutdestination! Sista sträckan har jag iaf internet tack och lov. Läste min bok de första 4 timmarna men så bra är den inte att tiden skulle gå fort. Hör ni förresten hur det låter med "de första 4 timmarna"?? Det är ju såååå långt till Skåneland! Men en vacker dag ska jag se till att Pocahontas och RR flyttar uppåt i landet...jag vet, jag ska, jag VILL! Drömmen om Lindish blev ju sann så varför skulle inte även denna dröm gå igenom?

Ja ja nu svamlar jag i brist på annat och visar dagens sköna lack för att gå tillbaka till verkligheten. Ni kommer nog att få se många jordnära färger i höst detta är ett av de.

Barry M - Mushroom

  

En fråga: Om man köpt en 1:a klass biljett för att säkra sig om en bättre och lugnare standard på tåget, kan man då reklamera att det luktade svett ifrån en passagerare och tåbira ifrån en annan? När man reser i 1:a klass på flygen finns det krav på kläder, man ska alltid vara hel och ren men framförallt finklädd. Har SJ inga såna krav på sina 1:a klass resenärer?

Det värsta är att jag är sjukt känslig för dofter och får lätt hurklingar. Hade jag nu spytt pga den svettiga mannen och mannen med tåbiran(som förövrigt även dricker en bira) så hade det varit jag som fått alla arga blickar och kanske tom fått lämna vagnen för att skamset sitta i trappan mellan vagnarna.

Så, kan jag reklamera passagerare till SJ?

Av Yazz - 31 juli 2010 12:07

Det bär av till Malmö idag. Synd på vädret men jag ser ändå fram emot det. Dock vet jag inte rikigt mitt humör efter 6timmar på ett tåg med 2 byten....klarar med nöd och näppe av 2 timmarna som det tar mellan Sthlm-Örebro. Trösten är att jag har bokat 1:a klass hela vägen på alla tåg så jag slipper alla barn, djur och konstiga männsikor. De finns nog i första klass med men det är färre platser och större utrymme i den vagnen så de kanske inte märks på samma sätt. Förhoppningsvist.

  

   

Av Yazz - 29 juli 2010 22:42

Idag har nog hela mellansverige regnat bort. Klagar inte för det behövs regn efter väldigt långt tids extrema värme. Aldrig kan det vara lagom.

Veckan har varit lugn med mkt sömn, lite sol, mkt mat. Suck. Allt jag gått ner komma jag väl gå upp under dessa två veckor. Aldrig kan jag göra något lagom.

Har målat naglarna varje dag men bilderna jag tagit har jag lyckats slänga bort redan. Jag är ju en sån som rensar allt hela tiden. Har aldrig onödiga filer, mappar, sms, telefonlistor och mail. Sen kommer jag på att jag inte sparat ned ett nytt inkommande telefonnr, glömt bort vad som egentligen stod i sms:et, missat att göra ett inlägg till er på veckans lack eller slängt bort en orderbekräftelse. Men men that´s me. Sorry.

Idag målade jag iaf på mina naglar i bilen med assistans av mina mamma. Men assistenten kom emot två av mina nylackande naglar så det blev förstört. Henne kommer jag inte behöva igen. Målade på de på nytt igen senare ikväll och passade på att även måla samma underbara färg på RC:s naglar. Tre lager var och totalt tvärstilla satt vi i flera timmar. Rummet ångade gott(enl mig). Min mun gick därimot i ett hela tiden.-nonstop Sorry RC, aldrig kan jag prata lagom mkt. Hur som helst var det lika trevligt som alltid att kackla några timmar även om det är jag som kacklar mest. Imorgon ska jag vara tyst.


  

OPI- Parlez vouz OPI?

Av Yazz - 25 juli 2010 21:30

Vi började med Farsta och avslutade i Kista som har öppet mkt längre. Tyvärr missade vi avfarten vid två tillfällen för att vi pratade så mkt och det är inget man vill göra i Stockholm. Att hitta tillbax innebär att man förlorar 10-15min. Och man svär åt sig själv hela den kvarten.

Hur som helst har jag shoppat en hel del men bästa köpet är mina två nya väskor. Vet att man inte får köpa två av samma sak(enl Pocahontas) men jag kunde verkligen inte välja och så var det så stört billigt. Plus att det är skinn. Utöver dessa väskor blev det baskläder, smycken och nagelgrejer som polerare, remover och nagellim. Detta är ett lim som ska laga naturliga naglar som spricker eller slås sönder. Ska bli intressant att se om det verkligen funkar. Det värsta som finns är ju när en nagel går sönder, man står ute någonstans och får bita loss flisor för att rädda resten av formen . För det hemskt ut när en nagel är kortare än de andra, HATAR när folk inte klipper sina naglar jämnt. Tycker de verkligen att det är snyggt att gå runt med en lång ringfinger nagel och resten korta???

Nåväl jag testar limmet och återkommer om det är något att ha, om inte hoppas jag att det limmas ihop så pass bra så det inte slits upp mer tills man kommer över en nagelfil och kan fixa till missödet.

Nu ska jag packa om väskan så jag slipper få med mer än jag faktiskt behöver. Normalt åker hela mitt hem med när jag tar med Snäckan men nu ska jag ju konka allt själv och måste tänka om.

  



Av Yazz - 25 juli 2010 13:24

....precis som magkänslan säger. Jag vaknade imorse och kände mig lat med mörker och spöregn utanför. Kände inte alls för att sätta mig i bilen och köra till Örebro. Några samtal och planerna ändrades 3ggr typ. Sista samtalet till mamma avgjorde allt så nu är det bestämt att jag tar tåget ner dit imorgon istället. Slipper därmed att ta med bilen på min Sverigetour och kan ändra planerna från dag till dag. Plus att jag nästan tycker det ska bli kul att åka tåg ner till Örebro/Malmö, sitta och läsa, kolla på folk. Men en liten röst inom mig säger att jag kommer få äta upp de orden när det sen blir förseningar, varmt, skrikiga barn och trängsel.....ja, ni som åkt mkt tåg vet vad jag menar. Jag VET efter alla mina tågresor till Dalarna och Stockholm.....det var ju därför jag köpte Snäckan.

Nu ska det shoppas och ätas resten av denna söndag, det blir en tur till Kista med Lizz och Arre. Har ju kliniskt rent hemma och ett helt tomt kylskåp så jag vill inte vara hemma och stöka ner innan jag åker bort 14dagar.


Av Yazz - 25 juli 2010 10:19

....hittar jag de mest konstiga sakerna på nätet. Alla önskar vi att det fanns lack som torkar direkt så man slipper måla naglarna för att sen komma på att man måste på toa eller så slår man fingrarna mot ett skåp eller så går man och lägger sig innan det torkat ordentligt och vaknar med lakanmärken i lacket. Men nu har kineserna kommit på ett annat bra sätt....bra och bra vet jag inte men kolla nedan! Tror att de missat att det finns fastdrying spray och olja....

  

        

Av Yazz - 24 juli 2010 17:30

Det blir grekiskt på Faros idag igen, denna gång med Lizz som varit bortrest mååånga veckor. Jag har varit blomvattnerska under samma tid.

Gud gillar nog inte mig speciellt mkt....när jag går på semester börjar regn, storm och katastrofvädret....men det är bara att göra det bästa av situationen och vara glad ändå! Eller...?


Dagens färg blev OPI - Hot and spicy på både tår och fingrarna, som ALLTID på sommaren (pik till vissa av mina vänner). Ha hellre inget på nåt av de än olika på båda. Stängda skor går oxå bra. Eller strumpor.

  


Av Yazz - 23 juli 2010 15:57

Nu är jag snart fri i två veckor!!! Inleder semestern med Essie - Mint candy apple!! Nice va??Men väääldigt svårlackat och inte alls turkos som det ser ut på bilderna utan väldigt minty.

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards