Alla inlägg under november 2009

Av Yazz - 29 november 2009 19:09

Nu är jag hemma efter en spökfilmsliknande biltur. Tack och lov för att jag hade sällskap av Dandan, hennes man och Gabbe som även fick äran att köra hela vägen. Vi såg verkligen inte 20meter framför oss för det var sån dimma. Men det gick bra tack vare Gabbe som glatt sa att han va glad att han fick köra och träna på dimkörning....han har bara haft körkort i nåt år.


Nu är det Gossip girl och sen ska jag sticka vidare på min blivande halsduk. Japp ni läste rätt, jag är igång med min stickning! Rotade igenom hemma hos mamma igår och hittade stickpinnar och en hel påse med garn. Garn som jag faktiskt tyckte jag kände igen så jag frågade mamma hur gamla de va, hon kollade lite generat och svarade att det är samma garn som hon sticka en klänning till mig med.....för typ 25år sen!!! Hon har köpte lite för många nystan....bara några för många, som nu kommer till användning när jag ska träna.


Bad henne även visa hur man maskar och stickar. Vi började tjafsa för jag tyckte hon gjorde fel och tog över direkt, tydligen sitter det i fingrarna att sticka precis som man brukar säga om att cykla, det är nåt man aldrig glömmer.


  

Av Yazz - 29 november 2009 10:15

  


Kyrkoårets första dag, vilket innebär att det är jul snart och sen börjar vårt nya år strax efter det. Vet inte hur många ggr jag skulle kunna säga....men Gud va tiden går fort!!!!


Igår va det full rulle hela dagen och på kvällen var jag tillsammans med mina kusiner. Vi har alltid så sjukt roligt! Igår va Mike bäst, hon berätta om att det va en kille på genrepet för deras lucia framträdande som hade tagit micken och sagt: Mike, jag älskar dig!. Stackars kille har tydligen varit efter Mike i 2år och av Mikes ansiktsuttryck att döma(himlande ögon som sa "orkkka")så är känslorna inte besvarade. Så det blir nog ingen Romeo och Julia av de två.


Munnen gick i ett för oss alla andra som ville uppdatera allt som händer i våra liv iom att vi inte har setts på snart 2månader. Återigen tiden går sååå fort!

Pocahontas stormtrivs i sin nya hemstad, vilket jag inte hade tvivlat på en sekund. Och Dandans mage börjar bli stor nu, hon har 2 hela månader kvar och passar i att vara gravid. Det är det inte alla som gör, själv kommer jag väl se ut som en val. Så har vi lilla G som har fått nackellackssjukan ifrån sin äldre kusin...sorry!

  



Nu ska jag börja packa ihop och försöka hinna träffa lite fler innan jag, Dandan och hennes man ska åka emot Sthlm igen. Skönt med sällskap!





Av Yazz - 28 november 2009 16:05

Svinflunsa hysterien måste va mkt värre i Örebro än nånannanstans i Sverige. Man kan inte slå nån på armen utan att skada de mer än man tänkt ifrån början för alla har en bula efter sprutan. Alla pratar om köerna vid Örebromässan och alla knasigheter som händer där. Jag avstår fortfarande ifrån den. Blir jag sjuk känns det som att jag kommer få hjälp att bli frisk men får jag biverkningar om några år som kommer ifrån sprutan, va gör man då? De har ju faktiskt inte testat vaccinet tillräcklig mkt för att veta vilka effekter de faktiskt har.

Och med tanke på att nästan alla mina nära och kära bor i Örebro och verkar ha tagit sprutan får vi hoppas att det inte är några skadliga bieffekter annars står väl jag och Lindish ensamma kvar en dag(vi vägrar sprutan).

Idag har det varit shopping med mamma på schemat, jag har dock inte handlat nåt alls, jag lovar! Därimot sprang vi på min lilla kusin pyret igår som är 14-15år och hade en tunn liten skinnjacka på sig. Jag tyckte det va dax med en vinterjacka och hon svarade att hon hade letat massor men inte hittat nån. På Marieberg idag sprang vi på henne igen och hon va inte så sams med sin mamma som var med. Hennes mamma fick mer eller mindre ett anfall för att hon hade visat lilla pyret varenda jacka på hela köpcentret men inte fått en enda godkänd. Vi skrattade och gick vidare jag och mamma. Men på MQ hittade min mamma en jacka som vi trodde skulle passa henne så vi ringde tillbax de och mkt riktigt passade den perfekt, de köpte den och blev sams igen, mor och dotter.

Dagens gärning helt enkelt!


Nu ska jag vila lite och sen ska jag iväg och träffa Pocahontas, RR och Dandan som börjar närma sig slutet av sin graviditet.



Av Yazz - 27 november 2009 13:41

Efter lunch utbröt världens hysterin när någon såg att det satt en stor fågel på balkongräcket vid höghuset mittemot. Helt plötsligt blev vi alla fågelskådare! En av tjejernas kille är fågelskådare så vi tyckte hon skull ta en bild och skicka till honom så vi fick veta vad det var för art men hon hade inga linser och kunde inte lösa det just då.

Jag tippade på att det såg ut som en mindre variant av Falcon reklamens fågel så en falk av nåt slag. Någon googlade på pilgrimsfalk och snabbt tyckte vi att det var det! Tills nästa tjej ringer sin killkompis som oxå är fågelskådare(hur många unga killar är egentligen fågelskådare liksom???!!!) och får veta att det kan vara en duvhök som är väldigt lik pilgrimsfalken och han visste så klart att det brukar flaxa runt en duvhök på Söder. Mysteriet löst. Denna fågelskådare frågar innan han lägger på om det jobbar en Eve hos oss, vilket det gör och självklart så känner denna fågelskådare Eves kille som oxå är fågelskådare. Fågelskådarnas värld är liten, väldigt liten!

Hysterin höll på i säkert 15-20min så våra chefer undrade va i hela världen vi diskuterade och skrattade så vilt åt. Ja, det är ju inte varje dag man ser stora fåglar i betongen blev svaret!


  Duvhök   Pilgrimsfalk

Av Yazz - 26 november 2009 21:50

  

Av Yazz - 26 november 2009 20:16

Min tro på att allt eller iaf mkt är förutbestämt och att vi har andliga ledare som har lite koll på oss och hjälper oss på traven bekräftades idag igen. Jag har ju pratat om att jag har gjort om mkt hemma och sista rummet var vardagsrummet, jag skulle ju vilja byta ut hela men tänkte börja med typ matta, gardiner, tavlor osv för att se om jag kan behålla de stora möblerna ändå. Idag fick nog tom de däruppe nog av min matta och såg till att jag förstörde mattan och måste nu byta ut den väldigt snart.....och byter jag ut den måste även mkt annat bytas ut för en ny vit matta kommer det inte att bli.


Eller så hände de bara ändå för att jag är jag....och jag skulle ju bara.....och så hände det bara.....hur som helst måste mattan ut så fort jag hittat en ny och därmed sprack mitt löfte om shoppingstop på en dag.

    


Nu ska jag packa och plocka runt för imorgon blir det en tur ner till Örebro igen, denna gång för att träffa Pocahontas och Dandan som oxå ska dit. Har ju inte träffat de sen bröllopet!











Av Yazz - 25 november 2009 21:08

Egentligen gillar jag inte krimskrams men till jul plockas ändå vissa saker fram för att det ger ljus och är små mysigt i mörkret. Den sjuarmade ekstaken i köksfönstret, ett gardinkappa till köket ifrån Indiska (utan tomtar) och den fina dörrprydnaden som jag köpte i München som ska hänga innanför ytterdörren. Hur den ska hängas upp utan att slå hål i dörren för jag hitta en lösning på. Och så har jag en liten minigran i vardagsrumsfönstret som jag brukar hänga små minikulor i kom jag på att jag oxå har men thats it! Inga tomatar. Inte ens en liten nisse. Ska jag ha en tomte ska det va en riktigt cool tomte och det har jag inte,än.

Amaryllisen tillkom idag för första gången för mig, jag ska testa och se om jag lyckas få den att blomma iom att alla säger att det är svårt att sköta den. Återstår att se om mina alltid målade naglar/fingrar lyckas.....(jag har inga gröna händer alls)

Räkningarna är betalda för denna gång och det jag har kvar ska gå till klappar har jag tänkt, ingen mer shopping denna månad om det inte krisar. Sockerförbud och shoppingförbud.....jag kommer inte ens överleva julen! Idag har jag tänkt på Nutella nonstop.....så mitt humör har inte varit på topp kan man säga.

Men naglarna är målade....mitt undermedvetna väljer tydligen färgerna dessa dagar.....nutellabruna är de idag!

  




Av Yazz - 25 november 2009 13:43

Bara för att jag lite dålig på att lägga upp bilder på naglarna varje dag innebär inte att jag inte målar de i olika färger varje dag. Veckan började med att jag tänkte ha naglarna på rehab en vecka så jag klippte ner de IGEN för det inte har återhämtat sig efter akryl misshandligen än. Men så kunde jag ändå inte låta bli att piffa till de i färger iaf så här kommer måndagens och tisdagens färg. Idag är de målade i mörkbrunt, laddar upp bild på det sen.

MMS-bloggning   MMS-bloggning  


Det va mysigt hemma hos Lindish igår, förrutom att hennes 1-åriga dotter protesterar mot allt och alla men hon är så söööt att man inte kan låta bli henne vilket gör henne ännu argare. Hennes son blåste mig rejält...Lindish skulle köra iväg en sväng och lämnade mig hemma med barnen. Lilla Jossi 4,5år kommer och sätter sig bredvid mig och kollar när jag pillar på Lindish helt nya telefon. Han frågar lite försiktigt var spelen är på telefonen så jag letar fram och visar att det finns två olika att välja på varpå han undrar om han får spela lite. Han började genast hoppa och skutta med pingvinerna och sparkade ner isbjörnarna i spelet, vann en massa poäng och starta om när det blev gameover. Jag tänker att han måste ha tränat en massa och får spela på hennes telefon, för varför skulle ett barn inte får göra det.....

När hans mamma kommer hem fåår hon superspel och säger på engelska varför i hela världen jag hade visat att den ens fanns spel på hennes nya telefon...han kommer bli spelberoende nu fick jag till svar. Det visade sig att han fått veta att hennes telefon inte innehöll spel för att han inte skulle tjata om att få spela hela tiden, hur smart är ungen som fatta direkt hur han skulle spela ett spel han aldrig sett förrut????Efter lite bråk om att han skulle sluta spela och gå lägga sig lugnade kvällen ner sig igen, men där satt jag och kände mig dum.....och imponerad över hur tekniska barnen är idag. Men spelberoende kommer tidigt för vi hann höra "men snälla mamma bara en gång till, jag ska bara spela klart" ett antal gånger innan han gav upp, för denna gång.Oskyldig





Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards