Alla inlägg under november 2010

Av Yazz - 30 november 2010 14:33

Jag har varit dålig med att visa allt jag stickat och lämnat ut men här den jag gjort klart denna vecka.

  

Av Yazz - 26 november 2010 22:00

Ni tror mig säkert inte men jag stickar och stickar tills jag snart spyr. Nu ljuger jag för jag spyr inte på sånt jag tycker är kul. Men jag har verkligen ingen tid till annat än att sticka beställningarna jag får. Hinner inte ens ta bilder och visa er förrän jag har lämnat ut de. Det är halsdukar och mössor på löpande band och jag har en deadline på två veckor då det mesta måste vara klart. Så min frånvaro får ni leva med ett tag. Står ni inte ut finns jag fler andra ställen än på bloggen. Jag finns i Stockholm, på Söder, hemma, telefonen, nätet...men ni har säkert en massa att stå i ni med denna mörka kalla höst.

På tal om kyla fick vi våra Uggs idag, me loooove! Är det fler som vill ha stövlar får ni höra av mig på något av ovan sätt så får ni kontaktuppgifterna till tjejen som beställer de. Kompispris så klart men då behöver ni en speciell kod som ni måste ange.

Av Yazz - 24 november 2010 10:18

Vår syjunta va över förväntan igår, det blev bara jag, Granntjejen och damen som hade stickcafét. Bättre för oss för vi fick en massa hjälp med våra sockor. Dock blev min socka varken åt min mamma eller till mig själv utan jag tänkte åka till Canadas skogar och leta efter Big foot, de kommer passa honom perfekt! Granntjejens strumpa har ett stort hål under foten redan innan hon hunnit använda de! Hela grejen blev en fars och jag kommer aldrig mer göra en socka efter detta par! Jag är tillräckligt vuxen för att inse mina begränsningar.....


  

För att ni ska inse hur stor strumpan är ligger det ett nagellack i vanlig storlek bredvid. 

Av Yazz - 23 november 2010 17:17

Ikväll ska jag och Granntjejen på syjunta! Det heter visserligen stickcafé nuförtiden men idén är samma som den var förr, man träffas, stickar, fikar och snackar skit. Vi har aldrig gjort detta förrut men idén kom då vi letade efter en stickkurs för att lära oss avsluta sockorna vi påbörjade för många veckor sen. Kursen vi hittade kostade 500kr för 4 tim vilket inte är värt så vi blev erbjudna att komma på stickcafé istället. Nu är frågan om vi kommer vara yngst eller inte på denna syjunta, kommer vi lära oss sticka klart sockor eller kommer vi bara ha snackat skit om killar hela kvällen som man gjorde förr?

  

Jag har så många projekt i huvudet och vill helst bara kunna göra de utan att fastna som jag gjort med sockorna. Under tiden stickas det halsdukar och mössor på löpande band på beställning! Vilket oxå är roligt men man vill ju lära sig göra nya saker så jag hoppas detta stickcafé är kul så man kan gå fler gånger och lära sig nya saker.


Av Yazz - 19 november 2010 09:15


Och så den här när han gör bort sig men räddar det på ett sjukt bra sätt!


Av Yazz - 15 november 2010 19:20

Första herrmössan är skapad! Hade jättesvårt för detta garn men när den väl var klar godkände jag den. Den är i första hand paxad till Mallans man.

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards