Alla inlägg under mars 2010

Av Yazz - 31 mars 2010 12:42

Nu har jag fastnat igen...i fallet om Linda Chen och Mats Alm. Rättegången pågår och idagarna är det Mats Alm som är helt i fokus. Jag följer detta överallt, aftonbladet, flash och svenska mord. Helt stört att vi slösar vår tid på att lyssna på en så störd människa som ljuger och ljuger så han själv faktiskt tror på det hela. Enda gången han visar känslor är när han berättar om hur polisen dissade honom när han ringer in samtalet en söndagmorgon om att hon inte kommit hem en lördagnatt. Vem i hela världen ringer in ett sånt samtal??"Hej, min tjej har inte kommit hem ifrån krogen...???" Självklart säger polisen nåt i stil med att "ja, hon kanske sover borta....?" Ingen ringer polisen om man inte redan vet att hon är död...man väntar tills det gått lite fler timmar och fått bekräftat av alla andra i ens omgivning att ingen sett eller hört ifrån henne. Det var ju inget barn som försvunnit.

Hur som helst är det som är värst med hans lögner att han spelar upp detaljerna som om han skriver ett manus till en dålig actionfilm. Det hela är ett stort hån mot hennes familj! Och hans familj som självklart inte vill tro att han faktiskt haft ihjäl en människa.

Jag tvekar inte på att det är nånannan än Mats själv som tagit livet av Linda. Nån kinesisk maffia skulle inte köra runt honom i 3dygn, mata honom m friterade räkor för att sen slänga ut honom i skogen, vid Lindas sargade kropp. De hade nog styckat honom redan hemma, istället för att slösa sin dyrbara tid på en looser, helt utan mening enl Mats själv.

Det som säger emot honom helt och fullt är att han redan samma dag som hon "försvann" och fram till sitt egna "försvinnande" suttit online på svenskamord och diskuterat sitt egna case......alla dessa historier han kör i rätten är teorier folk larvat sig med på Flash och svenska mord....

Det finns inga bevis på var hon blivit mördad eller hur hon dog, så har han lite "tur" släpps han väl som så många andra som ljuger sig fria......

    



Av Yazz - 30 mars 2010 20:13

Idag kom mitt första paket med nya lack ifrån USA! Fem underbara färger ifrån Sinful colors, den rosa hade jag redan sen förrut men insåg det inte förrän jag lagt ordern...shit happens när man inte har koll på sin låda! Hur som så tog det prick en vecka att få lacken och det är ju sjukt billigt så nu lär jag aldrig mer handla i butik ever again.

    

Den mittersta lila tog jag enbart för namnet, Jasmine Jazz, passande namn för en passande färg! Jag är ju lila hela jag!




Av Yazz - 29 mars 2010 22:17

....klickar och klickar, länkar sig vidare 20ggr om och rätt var det är hittar man precis vad man söker efter:

       

Helt ärligt!!!!Hur jag hamnade på den här människas blogg kanske ni kan lista ut men hur fan tänkte hon????Om ni NÅGONSIN ser mina naglar ens målade med två prickar för ögon har ni alla min välsignelse att att slå ner mig totalt!


Ibland kan jag surfa och surfa tills jag blir yr av alla sidor och all information man kan hitta. Sen när man vill tillbax till en bra sida hittar man självklart inte tillbax....

Men allt detta surfande har lett till mitt trojanska besök som fortfarande verkar trivas i min dator, så jag försöker febrilt få bort de efter en veckas slit.

Nu är jag inne på mitt tredje virusprogram så jag hoppas detta funkar nu. Plus att jag vet ju var de kommer ifrån så när jag ska in på just den sidan måste jag gå in via google chrome, då funkar det! Inga trojaner i världen kan hindra mig ifrån att kolla på min serie!


Nu ska jag och mitt nyfärgade hår gå lägga oss! Gonattis!


Av Yazz - 29 mars 2010 14:25

En av fördelarna med att bo i Sthlm är det alltid händer nåt här och nyfiken som jag är måste jag alltid se va som händer.

Idag var det värdetransportrån på Götgatan så det susade förbi poliser från alla håll och kanter och så en helikopter som cirkulerade över vår byggnad 2timmar. Som om rånarna är kvar i området liksom.....

Vi va snabba att ta reda på va som hänt och började diskutera varför man i hela världen vill jobba som väktare för värdetransporterna? Varför utsätta sig för att vara rädd hela dagarna på jobbet och riskera sitt liv på det sättet....?Å andra sidan varför blir man polis, brandman eller socialarbetare? De lever oxå farligt hela tiden....crazy people!


  

Av Yazz - 27 mars 2010 21:17

Under hela min barndom var det magin i Alice i Underlandet som gällde. Jag hade en stor bok med en massa bilder som jag läste om och om igen. Idag var det dax att se filmen, på 3D förståss.

Magin och färgerna var det fullpott på, Johnny Depp gjorde som vanligt en underbar roll han passar ju såååå bra i färgglada crazy roller där han får prata jättefort. Dock blev det ett litet minus för manuset som var lite fattigt och tamt. Men men helt klart värt att se speciellt i 3D.


  


Innan bion gjorde jag köttfärspaj som blev mumsig, det blev en favorit i repris.

http://www.pajrecept.se/Kottfarspaj

För en smakrikare paj använder jag lite mindre tomatpuré än i deras recept.


Gonattis!

Av Yazz - 26 mars 2010 23:10

Vi har frossat sushi och pratat i Maratonfart, alltid lika kul. Men idag har varit en iaktagar dag. Det satt ett gång unga tjejer som firarde en födelsedag, de satt efter maten och gjorde en lista på vilka som skulle bjudas in på en fest, deras motiveringar var såååå vuxna så jag spetsade mina öron. Motiveringarna var följande: hon ska med för hon är kul, trevlig och lyssnar när man pratar. Hon ska inte med för jag tycker hon är otrevlig och får ingen att trivas. Nä hon ska inte med för henne gillar jag inte alls.

Så här höll de på länge och jag satt och lyssnade samtidigt som jag lyssnade på Lilla söta oxå så klart.

Mätt och belåten lämnade vi stället. Jag saknar verkligen inte utelivet och de sena nätterna inne i stan. Men Jeeesssus va man kommit ifrån det när man inser att man trycker in sig en en pelare på centralen med ett stort gäng DIF huliganer stormar förbi sjöngande och tjoande. Både jag och lilla söta höll avstånd genom att trycka oss mot en pelare. Det som är mest tragiskt är att det är verkligen barn som hetsar varandra till allt som inte har nåt m fotboll att göra. Man kan ju hoppas att även de kommer mogna en dag.


Varför jag sen ens tog tunnelbanan hem istället för taxi som jag brukar vet jag inte men har nog att göra med att Lilla söta bor så nära så jag följde automatiskt med henne ner och tog sedan mitt tåg vidare. Min mardröm som jag fortfarande inte har accepterat efter flera år i Sthlm är Sthlm Central. I hate that place. Skulle inte sakna det för nåt i världen och typiskt nog fick jag stå där i hela 8min. En evighet för en sthlmare medan ni andra tänker "whats the deal??"

Alla människor som susar förbi skrämmer mig för just här samlas precis ALLA typer av människor och rätt var det är så flippar nån. Det som skrämmer ännu mer är alla ungdomar som härjar där i brist på annat att göra. Tjejer i 15års åldern som är uppsminkade, korta kjolar och höga skor de inte ens kan gå i. Ni vet när skorna är för höga och obekväma att överkroppen lutar sig framåt så det ser ut som de ska snubbla framåt och ramla. Äldre killar kollade på dessa tjejer med en sån förvåning, nästan med en sväng av hån i blicken, medan tjejerna fnissade vidare i tron om att de fått sig en beundrare.....tjejer som inte sett mkt i livet men kommer få lära sig....alla lär sig förr eller senare. Mer eller mindre.

Va sen ett äldre par och barnfamiljer gör ute så sent kan man ju undra, Varför är folk inte hemma m sina barn så här sent en fredag då de egentligen borde sova?

Ett par satt och mös/hånglade, varför gick de ens ut om de inte kan sluta ta på varandra? En kille i 25års åldern satt och klämde porer/finnar på sig själv, borde han inte va hemma och smeta in sig med en ansiktsmask istället?

Ja jag har sett mkt ikväll, jag har iaktagit och insett att vi alla har ett liv, vi alla har en anledning till våra beslut. Jag valde att åka tunnelbana hem och det gjorde alla dessa andra med.


Gonatt!



Av Yazz - 26 mars 2010 17:11


Veckan har gått sjukt snabbt men jag klagar inte för nu är det ju helg igen!

Det blev snabba beslut om sushifrossa och vitt vin ikväll, varken jag eller Lilla söta behövde nån speciell övertalning imorse när vi båda kom med förslaget!

Vi kommer äta och prata i munnen på varandra som vi alltid gör, vi är båda klassiska skorpioner kan jag lätt säga.   


Trevlig fredagkväll mina kära!

Over and out!


  

  

Av Yazz - 26 mars 2010 11:27

Trojaner hit och dit i flera dagar nu!! Har laddat ner 2 olika virus/rensningsprogram utan framgång. Fattar inte att jag har betalat 900sek för Norton som tydligen suger iom att det släppte igenom trojaner! För att ta bort de vill Norton ha ytterligare 1000sek....ehhhh????


Pratade m IT killen på jobbet, som redan kallar mig för kabeldrottningen(jag snurrade ihop en massa sladdar i serverrummet vid ett tillfälle och fick smeknamnet efter det)och han fick sig ett hjärtligt skratt av mina hästar, så Gud vet va han nu kommer reta mig för.....men han gav mig ytterligare ett program att ladda ner för att få bort de.

Och jag vet var jag fick de ifrån......och det var inte från alla mina nagellack jag har beställt denna vecka utan de kommer ifrån sidan som jag kollar min älsklingserie på!!! J-la *****!!!

Min dator är ganska viktig och följer mig överallt, speciellt bäst är det för att jag kan jobba var jag vill när det är mina helger annars hade jag suttit fast på kontoret helt ensam på helgerna. Boring, jag gillar friheten mkt bättre!


Jag är fortfarande rastlös och uttråkad...en massa överskottsenergi och en massa drömmar som spökar...spöke, spöke visa dig, jag orkar inte gissa mer!






  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards