Alla inlägg under februari 2010

Av Yazz - 28 februari 2010 23:29

Nu är jag klar med en sticke godis! Blod, svett och tårar fick jag ge på köpet men det var det värt! Många av er tänker nog nu att det är ju busenkelt att sticka ihop en liten godis men för er som inte förstått det svåra i att JAG gjort detta är att det var första gången jag stickat avigmaskor och första gången jag stickade slätstickning. Jag har inget tålamod i att pilla med småsaker för sånt går bara sönder i händerna på mig. Men jag lyckades och det var skitkul så nu ska det stickas mer gott gott gott!!!!!

  


OCH detta gjorde jag en kväll där jag prioriterade bort nagellacksmålning och framförallt hoppade jag över hårfärgningen så nu ska jag gå till jobbet och se ut så här imorgon....

Orangeröd/blekt hårbotten med mörkbruna längder och nästan svarta toppar...frisörernas mardröm kan jag tänka mig!


  

Av Yazz - 28 februari 2010 20:14

....rimmar inte rätt!!!! Jag har varit och köpt virknålar och garn som ska bli små bakelser men jag kan inte virka och hittar inga bra intruktioner om hur man gör. Filmerna på youtube är upplagda av Speedy Gonzales så jag hänger inte med alls! Mitt tålamod = noll så har jag istället gett mig på att lära mig att sticka rätstickning, aviga maskor vilket inte alls går bra så jag har repat upp maskorna flera ggr nu. Har lust att sticka någon med stickorna....grrrrrrrrrrrrr!

MEN har jag lovat så har jag lovat....

När jag ändå var och handlade virkgrejer så lyckades jag även handla med mig annat garn för 250kr.....som jag sitter och kollar på medan jag misslyckas med småplottret i mina händer. Jag vill hellre påbörja en halsduk med det nya garnet, en halsduk vet jag hur man stickar juh!!!!!

Lilla söta, jag hoppas verkligen du kommer ha bakelserna framme för beskådning, för hamnar de i en låda nånstans blir det andra bullar kan jag lova!!!

  

Av Yazz - 28 februari 2010 12:37

....mitt hår blev fruktansvärt fult så nu måste jag akut ta mig iväg och köpa ny mörkare hårfärg för att få bort detta! Håret skulle bli chockladbrunt men blev istället flammigt orange, rött, och så topparna mörkbruna. Det ser verkligen hemskt ut, känner mig som förortstrash!

Medan jag ändå ska handla färg slår jag ihop det med att åka till Kista och shoppa annat och samtidigt få träffa Arre för lunch och fika.


Lilla söta, jag ska även leta rätt på det jag behöver för att virka ihop dina mysbakelser! Jag har inte glömt utan har bara inte haft tid! Den som väntar på nåt gott......  

Av Yazz - 27 februari 2010 16:32

Vaknade av att det rasade ner snö utanför fönstret, blev arg för att ha blivit väckt av snöröjningen men insåg senare under dagen att det inte va nån uppe på taket utan det fortsätter rasa ner av sig självt för att det är plusgrader numera. Nu kanske våren ändå är på väg trots allt.

Har en slö dag idag med filmer, serier och stickning. Passar även på att färga mitt hår som behöver en uppfräschning och ansiktsmask för min vintertrötta hud.

Önskar jag hade ork och tid för fler såna här dagar men det känns som att man inte ens har tid m sig själv längre, inte så konstigt att man känner sig sliten och trött hela tiden. Skyller det inte på det hektiska livet man lever utan mest på skit vädret och bristen på sol och D-vitaminer. MEN jag skulle inte lämna Sverige hur mörkt det än skulle bli här....för här har jag alla mina älskade! Eller är det kanske en massflytt i sikte????!!! Ohh I wish.....

  

Av Yazz - 26 februari 2010 21:14

.....är inget djur jag tycker så jättemkt om, tycker de är lömska, men har ikväll fastnat framför Animalplanet och kollat på ett program om geparder som man följt ifrån födsel till de var 2år. Kunde inte sluta kolla och blev fashinerad över hur vackra kattdjur faktiskt är och hur många olika raser det finns.

Dessa är de jag själv kom på.

                    

I ordning: snöleopard, puma, panter, lodjur, leopard, jaguar, gepard, tiger, asiatisk guldkatt och svart leopard. Ok, den asiatiska katten hittade jag när jag googlade och tyckte den va minst lika fin som den andra, hade annars ingen aning att de existerade ens. Och så har vi lejon som oxå är ett kattdjur och härskare över de andra.

Jag gillar inte djur men älskar ändå att kolla på Animal planet, det är så fashinerande hur djur lever i denna värld och hur alla inkl oss människor lever som i ett pussel. Gud måste verkligen haft kul när vi alla skapades, tycker han gjorde ett hyfstat bra jobb faktiskt även om ni kanske tycker att vissa saker känns orättvisa tex att djur äter andra djur och vi äter kött. Allt är överlevnad och en skola, vi lär oss för oss själva eller för andra och sen lämnar vi denna värld och njuter av harmonin däruppe. Vi är här för att känna och överleva dessa känslor, speciellt de hårda känslorna som smärta. Såna känslor finns inte däruppe utan där finns bara lugn, harmoni, skratt och framförallt vilkorslös kärlek. Det gäller bara att ha tålamod här nere för jag lovar att vi alla kommer dit förr eller senare mer eller mindre "klokare". De som hade för brottom eller var för tjurnackade får komma tillbax hit och göra om allt tills de lärt sig det de skickades hit för att lära sig.

Enkelt kan man ju tycka men det är det nog om man ser på saken "ovanifrån", jag är inte där än hoppas jag för jag tycker det är ganska kul här även om livet suger rätt hårt då och då. Med rätt människor runt sig klarar man ganska mkt har jag lärt mig, och att vara långsint leder ingenstans för det som är meningen är meningen och kommer till dig när tiden och du är mogen för det, så det är ingen idé att streta emot eller försöka förstränga saker. Det är inte heller någon idé att tvinga fram lösningar utan acceptera och gör det bästa av det som står framför dig. Ta gärna hjälp av andra så blir det lättare och kanske tom roligare.

På tal om katter liksom.....  


Av Yazz - 26 februari 2010 13:02

....och ändå har det aldrig funnits ett Starbucks i Sverige förrän nu. Helt otroligt med tanke på att kaffekedjans koncept och budskap har nått varenda svensk och man väljer gärna deras kafér före andra när man är utomlands och ändå öppnar de inget här i Sverige. Förrän nu men då är det ute på Arlanda och innanför säkerhetskontrollen....sjukt!

Men har vi väntat så här länge är det nog inte så långt bort att det kommer öppnas fler Starbucks på andra ställen i vårt land. Sen får det bli dax för KFC att komma tillbax till Sthlm tycker jag!

                                            

Av Yazz - 26 februari 2010 10:46

.....vi får en efterlängtad lön, vi nollar alla räkningar och det känns bra, för att sen inse att det finns sååååå mkt man vill shoppa! En liten röst på axeln säger att man ska SPARA men min kropp, min själ och min hjärna säger att jag denna månad vill köpa en Kumkum ring som jag har sett. Den satt så perfekt på mitt långfinger och jag föll pladask....1500sek....och så skulle jag även vilja ha den med roskvartsen oxå....


          


Har drömt om ringen hela natten....har en Kumkumring redan men en mellansmal modell med zirconer som jag har haft i flera år men den m pärlorna är nåt helt annat..ahhhhhhhhhhhhh!!!!


Av Yazz - 23 februari 2010 17:09

Det börjar verkligen bli tantvarning på mig nu, på riktigt alltså. Jag har fått dille på torkade aprikoser.....det är verkligen så himla gott! Nu är det bara en tidsfråga innan jag börjar äta chokladapelsin halvor oxå.

Häromnatten när jag och en annan tjej skulle ta tunnelbanan sent kom vi båda på oss själva att vi störde oss på de skrikande tonåringarna, vi bytte tom platser för att få det lugnare. Sen började vi asgarva för vi var ju inte så mkt tystare själva men det är såna småsaker som påminner oss om att vi börjar bli vuxna. OBS! Vi BÖRJAR bli vuxna så vi är inte där riktigt än!

  

Ikväll är det tjejkackel och grekisk mat som gäller! Frågan är bara hur f-n jag ska ta mig hem efteråt med tanke på krigsläget mot vinterguden som vi har här i Sthlm. Obs igen att vi bor i NORDEN och inte i AFRIKA. Helt galet men det är bara att gilla läget och göra det bästa av det. Snart måste man väl bunkra konservburkar och vatten så man inte blir utan mat om de går ut med utegångsförbud!


Dagens naglar:

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards