Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Yazz - 6 januari 2011 19:02

En ledig torsdag som har handlat om snö, flytt, snö, snö, skottning och bildäck.

Och en massa skratt.

Jag skulle hjälpa Lilla söta att flytta lite grejer så redan i veckan hade jag smygstartat att skotta ut Snäckan som var helt begravd under snö.

Men vem kunde gissa att det skulle snöa som mest idag av alla dagar så det tog lika lång tid att skotta ut bilen idag som för två dagar sen. Att bära säckar och kartonger är inte det enklaste i all denna snö heller. När vi väl packat in,kört ut till förorten och packat ut allt igen fastnar så klart Snäckan i en snödriva! Efter många försök och köbildning bakom oss klev jag ut och började skotta ut bilen, INGEN hjälp fick man heller. Och Lilla söta erkände efteråt att hon inte vågade kliva ut ur bilen för hon skrattade så mkt och va rädd för min irritation.....

Hur som helst skulle vi ifrån den södraste förorten till världens ände sen för att köpa nya dubbdäck åt mig. Det tog oss 1,5tim att snurra dit för vi pratade så mkt att vi överröstade GPS:en och körde runt samma del av innerstan 3 ggr innan vi valde rätt avfart tillslut.

Köpte däcken, prutade och kom iväg hysteriskt skrattande åt hela dagen som hade vart ett enda elände egentligen. Men jag har nog inte skrattat så mkt och så hjärtligt på väldigt länge nu. På vädrets och dubbdäckens bekostnad.

Tack Lilla söta, den här dagen behövde jag. Och däcken med.

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards