Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Yazz - 2 augusti 2010 19:26

Bara för att jag har semester ifrån jobbet innebär det självklart inte att jag tagit ledigt ifrån bloggandet eller lackmålandet oxå. Lackandet har varit i full gång inte bara på mina naglar utan även på övriga tjejerna som bor i kollektivet hemma hos Pocahontas. Vissa män i sällskapet är inte lika nöjda över att det lackas nya färger varje dag....men Pocahontas valde ett av mina gröna lack som senare visade sig matcha Lucas rumpa ganska bra(rumpbilden är godkänd av mamma Dandan att publicera här).

  

Igår var det långpromis i Västra hamnen, en underbar kväll, harmoniskt, varm och vindstilla. Vi stannade till för en glasspaus och fastnade för en....dans...njä..ett yogapass...nä...vi vet faktiskt inte va dessa vitklädda och vitmålade människor höll på med men hela västra hamnområdet stannade upp och kollade på medan de gled runt, lät och dansade konstigt. Tror det kallas konst. Vi väntade med spänning på ett nåt skulle hända eller att dansen skulle blev roligare men inget hände så vi drog vidare.

  

Malmö är en underbar stad med utlandskänsla på många sätt. Det enda som jag inte kommer vänja mig vid är dialekten. Jag får fråga "va?" typ tre ggr varje gång nån säger nåt.

Jag har shoppat en hel del(som jag inte vet hur jag ska få med mig hem)bla på polska marknaden, såg ut som sidenmarknaden i Kina men mkt mindre. Jag älskar marknader där man kan handla billigt och en massa totalt onödiga saker.

Fick även tag i Isadoras stora höstnyhet grafitti nails så det är nu pålackat och ser ut som ett lager ödleskinn. Skulle nog ha valt en i guld eller silver för ett snyggare resultat men man måste ju prova allt en gång för att veta va man tycker.

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards