Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Yazz - 26 juli 2009 17:28

Imorse när jag vaknade kom jag på att jag hade tagit med mig Snäckan till festen. Så det var bara att snällt åka kommunalt in till stan och hämta henne. Ensam i stan en hel natt, stackars liten, jag kände mig som en dålig ägarinna....

Jag fick sällskap av min granntjej så det blev en trevlig söndag med pizza och shopping, dock inget nytt nagellack till hennes stora besvikelse :)


Snäckan har varit min i snart ett år och bland det bästa som hänt mig sen jag flyttade till Stockholm. Självklart döpte jag henne samma dag! Med henne öppnades en helt ny värld för mig, inga fler SJ-resor ner till mina föräldrar eller släpa packning hit och dit. Fattar inte hur man kan vara utan bil i den här stan. Frihet utan gränser när som helst på dygnet. Snäckan & Jag!

Med tanke på att jag är ett sånt plåtluder (vänder mig om efter snygga bilar och drömmer mig bort) borde jag kunna mer om Snäckan. Just nu låter hon lite konstigt när jag kör och kan inte fatta vad som är fel. Ska lämna över henne till min pappa nästa vecka så får han fixa till henne och även fylla på det han sa att jag skulle göra för flera veckor sen.....:)

På tal om plåtluder hade jag en chef som körde Porsche, jag tjatade dagligen om att jag ville köra den, bara en LITEN sväng. Han tvärvägrade så klart...tills vi en dag blev oeniga om en sak och jag fick honom att slå vad, vann jag skulle jag få köra hans bil. Vann självklart vadet, gick glatt och tog hans nycklar för en sväng efter jobbet. Körde ut bilen och fick gasa på. Jag var hur lycklig som helst men ska nog tillägga att min chef satt bredvid likblek och livrädd....jag va 20år och hade precis fått mitt körtkort!!!


Av Yazz - 26 juli 2009 12:52

Det blev inte korall igår....15min innan jag ska iväg känner jag att jag inte trivs i den toppen så jag sliter ut resten av garderoben i jakt efter nåt annat. Hittar en lila topp istället. På väg ut inser jag att jag har korall naglar till en lila topp, vilken inte va det snyggaste så i all stress åker den färgen av och ett mörklila lack landar i väskan. Väl på festen, innan de andra gästerna har anlänt sitter lilla jag och panikmålar mina naglar :)

En lyckad kväll med mkt kackel blev det. Lilla söta värdinnan och jag fick den brillianta idén att blanda goda drinkar( som jag generöst spetsade till lite väl mkt inser jag idag).

Dessvärre blev det inte så mkt bilder på naglar, efter dessa drinkar hade jag glömt bort alla färger och min kamera och minglade glatt runt istället. Sorry :)


För att klargöra uttrycket "trasiga dockan" uppfanns det för några år sen när vi varit på Lindish bröllop. Efter festen satt vi några tjejer på väg hem, kl var ca 0500 och vi alla var helt slut så klart. Jag satt i baksätet, hade dragit ut lite spännen på håruppsättningen för att kunna halvligga lite bekvämare.
Tjejen som körde, Pochahontas, vände sig om för att kolla om jag hade somnat och säger spontant " Herregud du ser ut som en trasig docka!! " och det var precis så jag kände mig i min fina klänning, halvt utsläppta hår och min trötta kropp!


Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards