Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Jag har ett problem.....

Av Yazz - 18 augusti 2010 21:29

...som kanske 90% av alla kvinnor har. Vi älskar skooooorrr!!!Och vet ni när man inser att det är ett problem? När man hittar ett par som är sååå perfekt skurna, man bara måste ha de, sååå sköna(de är aldrig sköna efter 1timme), hittar på olika tillfällen man ska ha de på sig, går till kassan lycklig, åker hemåt m lite ångest för att man troligen bara kommer använda de 1-2ggr iom att de egentligen är en aningens för höga och trånga. Kommer hem och slänger in påsen med skorna i garderoben och väntar sen till rätt tillfälle och rätt kläder för att använda de till. En vacker dag när man städar hittar man dessa helt underbart perfekta skor som man glömt bort att man ens köpt......Ja, jag har nog ett problem. Men snygga är de!!!

Dagen har varit helt underbar. Vi började väldigt tidigt inne istan, första stället innebar stövletter för oss båda så nu är vi redo för hösten(det var inte det onödiga köpet). Sen tog vi vår vanliga runda i ett kvavt Sthlm. Vid lunchdax blev det det vanliga tjafset om vad vi skulle äta. Detta händer alltid. Vi säger båda att det inte spelar någon roll vad vi ska äta men när förslagen flödar har vi båda invändningar på allt. Magarna kurrar mer o mer o humöret når ner till fötterna innan vi slutligen hittar nåt att äta. Båda lika sura. Men med glimten i ögat för så här har det alllllltttid varit med oss två. Gamla vanor känns tryggt.

Vi avslutade med en snabbfika och åkte åt varsina håll. Väl hemma kände jag mig fortfarande pigg och rastlös. Rastlös är ju mitt mellannamn. Tur man har många vänner för vid 19 ringde Arre och ville ha middagstips. Mitt förslag var en runda i Kista. 20min senare var jag där och 1tim senare kom jag ut med ytterligare ett par stövletter.....

Detta får va sista shoppingen för väldigt lång tid framåt. Eller jag lovar inget för det är då det shoppas mer. Av ren trots. Eller va man nu kan kalla det.

Så ja dagen har varit underbar på alla sätt. Min själ behövde detta idag, att få prata, kolla folk(konstiga folk finns det gott om inne i stan), shoppa skor. Va aktiv utan de vanliga rutinerna. Tänka på annat.

Tack mina vänner, tack för att ni gör livet lättare. Och Pocahontas som varit med hela dagen genom sms/mms och samtal. Utan henne fattas inga shoppingbeslut. Spanx.

  



 
 
Vivi

Vivi

18 augusti 2010 21:55

*trillar in* hi hi ...bra beskrivet, jag har samma problem! Fast jag lyckas samla på mig en massa "vad tänkte jag på " på rean också :)

http://www.missvivis.se

Yazz

18 augusti 2010 21:58

Ja de som aldrig får prislapparna bortdragna finns det ju en del av hos oss alla. Men det är inget vi erkänner högt. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 7 juli 2011 15:57


Igår bröt jag mitt löfte att inte köpa Chanellack....det blev ett underbart gult lack! Säljaren behövde inte ens sälja in det utan jag betalade på 5sek och ville bara hem för att testa det. Hann dock inte testa det hemma igår så meningen var att jag ...

Av Yazz - 31 maj 2011 16:25

Jag vet att ni måste ha tröttnat på att se Björns nylle varje gång ni klickar in på min blogg så här kommer dagens naglar. Glädjen att upptäcka att man har ett lack i sin låda som man aldrig provat och inse att färgen är så sjukt fin, är det bästa ...

Av Yazz - 24 maj 2011 16:00


Man glömmer verkligen bort hur små nyfödda bebisar är. Fick lunchbesök av Eve och Freja som är 4v gammal. När jag tog upp henne ur vagnen föll armarna, benen och huvudet åt alla håll, snacka om nykläckt söt liten tjej!   Ibland får jag infall, id...

Av Yazz - 20 maj 2011 10:08

Igår var jag på min efterlängtade fotvård så nu är mina fötter som ett par barnfötter igen. Jag hatar ju verkligen både mina egna och andras fötter så det är skönt att få någon annan till att göra de fina.   Dock hatar jag fötter av andra anledni...

Av Yazz - 17 maj 2011 10:55

För en tid sedan fick jag ett brev på posten av Grodan. Snäll som hon och hennes chef är ansåg de att jag behövde detta kort mer än hennes chef..... Så jag tackar Café Opera, "Kajsa" och Grodan för detta!     Sen får vi hoppas att Lisorna int...

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards