Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Yazz - 15 juni 2010 21:16

Tvättisdag igen men denna gång med bara en fungerande maskin istället för två.

Suck säger jag bara...jag bor i ett hus med några få portar och hyresgäster som bott här ganska länge. Huset ägs av en dam och är familjestyrt så hennes gamla föräldrar sköter om fastigheten, de är runt 70-80år....

Hur som helst för att komma till saken så ägs huset en denna dam och det hon som sköter allt administrativt och man vänder sig till henne om man vill något. Jag är ju inte den tystaste människan så jag har ju gnällt en del och får ganska ofta felen åtgärdade på en gång. Har hört av min granne att hon aldrig får hjälp med nåt alls utan får vänta 6 månader på att få sin spis lagad tex....

Hyresvärdinnan har ett ganska barskt och hårt sätt när hon pratar, väldigt korrekt och kort men jag har inte haft några problem med henne utan har tom fått henne att prata om väder och vind. En gång ringde jag när hon var i Tyskland på semester, jag skämtade till det med att det var mina hemtrakter och det visade sig att hon befann sig i just min födelseort där hon besökte nån väninna. Hon berättade även glatt om ett café som var inrett till en häxcafé(skulle vara kul att besöka detta så passande café nångång)

Nu kom jag av mig igen...som sagt jag är inte den som är tyst....hyresvärdinnan är iaf kanske skräckinjagande och nästan alltid arg så jag vet att det inte är många som vågar ringa henne när de vill nåt. Så när jag kom ner förra veckan och upptäckte att ena tvättmaskinen var trasig sket jag i att ringa henne i hopp om att nån annan skulle ringa för en gång skull, vill ju inte framstå som gnällspiken ifrån Närke. Tror ni NÅN har gjort det????

Så pga deras feghet får jag tvätta hela kvällen igen! Ringer henne imorgon bitti och gör det 23 andra hyresgäster inte gjort på en hel vecka! Som vanligt....


Ingen annat är heller rätt idag, målade mina naglar med ELF-Plum men det är inte plommenlila nånstans utan snarare vinrön/svart/brun. Nackdelen med att beställa lack online är att man köper grisen i säcken litegrann men va f-n 18kr!!!


     

ELF · Mörka

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards