Alla inlägg den 2 november 2009

Av Yazz - 2 november 2009 20:32

Detta inlägg är tillägnat alla ni som inte blir förvånade över bilden nedan...men speciellt tillägnat Lindish.


När jag säger att "jag skulle bara" eller "jag rörde den knappt" eller "jag va ju inte ens nära" eller "jag fattar inte hur det här kunde hända" menar jag verkligen det jag säger av hela mitt hjärta och jag fattar verkligen inte att olyckorna alltid händer mig. Det måste va andarna som jävlas för att påminna mig att de är starkare....eller så är jag bara j-ligt mkt klantigare än andra.


Jag skulle bara ta ner té och fick ner det tillsammans med allt socker, det var inte ens rätt té kartong jag fick ner...

  


På tal om klumpigheter så va jag och Lindish på Ikea en gång. När vi kommer in genom dörrarna får jag syn på en röd hårig stor sittpuff och springer givetvis dit för att testsitta. Tyvärr missar jag att den är fylld med luft och inte med nåt stabilare som jag trodde vid första synen, detta gör att jag missar sitsen och ramlar i en konstig ställning som gjorde det svårt att komma upp igen. Blev ju inte lättare av att jag skrattar ihjäl mig och Lindish chockade ansiktsuttryck passerar mig iskallt som om hon inte känner mig! När jag väl tog mig upp fick jag skäll för att jag alltid ska va så nyfiken på allt och skämma ut henne hela tiden.

Den får jag fortfarande höra titt som tätt och av nån konstig anledning händer klumpigheterna mig oftare när hon ser på. Glömde jag nämna att jag hade kjol på mig den dagen på Ikea....




Av Yazz - 2 november 2009 19:27

Idag kom mina små små dockor/hjälpredor! Så otroligt söta så jag blir varm i hela mitt inre. Så lite kan göra mig så glad...jag är alltså inte så svår att hålla på glatt humör. Oftast. Eller man vet aldrig med mig jag kan vända humöret rätt snabbt ibland så snabbt att jag kan förvåna mig själv tom....Tyst


Idag har jag varit ganska jämn i humöret och nu är jag mer glad över att jag fått dockorna. Det enda som blev lite knas är att den hämndglada är manlig och ser ut som Zorro, jag trodde det va en hon och lite mer häxlik. Men jag tycker om honom iaf. Ibland spelar ju könet ingen roll bara den gör det den ska..... Flört


För er som inte förstått va jag ska ha dockorna till förutom som maskotar är att jag ska skriva namn på den jag vill bringa lycka/tur/hämnas på och sen sticka nålen på rätt ställe......


    



Av Yazz - 2 november 2009 15:38

Dagens lack och humör är chock rosa! Jag har mörka kläder och chockade det med

rosa lack som jag fick av Lilla söta på min födelsedag. Lacket är matt men syns för

folk tittar på mina händer när jag pratar Oskyldig(och det är inte för att jag gesteuklerar så vilt med händer när jag ska berätta saker)

Känner mig glad och synlig idag trots mörkret utanför, jag har bestämt mig för att trotsa hösten nu när den är som mörkast!




Av Yazz - 2 november 2009 11:34

Jag älskar ju Google, om det nu finns nån som har missat det. Nu har Google hittat en hel by på kartan, en by som inte finns fyskisk men visar sig när man googlar....kan de va en parallell värld? Vi vet ju sen tidigare att andar/spöken kan leka med tekniska saker som ljudband och kameror för att visa sin existens....


  


LONDON. Argleton är en mystisk by som finns på kartan – men ingen har någonsin varit där.

– Jag började fantisera om ett alternativt universum och såg ett slags Narnia framför mig, säger Roy Bayfield på Edge Hill University.

Spökstaden ligger norr om Liverpool i nordvästra England på en plats där det inte finns några vägar eller gator.

Men söker man på Google map så heter stället Argleton. Och finns ett ställe på Google så länkar restauranger och andra företag dit. En sökning på byn ger träffar på hus till salu och lediga jobb där, rapporterar Daily Telegraph.

Anagram-namn

Roy Bayfield som är chef över företagsekonomiska institutionen vid Edge Hill University blev så fascinerad av den mystiska byn att han var tvungen att åka dit. Han hoppades få uppleva något alldeles extra.

– Men det var bara ett grönt tomt fält.

Google kan inte förklara Argletons existens på kartan. Men helt klart är att någon spelat både sökmotorn och en hel del andra ett spratt.

Argleton är ett anagram av ”Not real G” – inte på riktigt Google.

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards