Alla inlägg den 23 november 2009

Av Yazz - 23 november 2009 22:19

....skulle vi inte få ta en del av vad alla männsikor i Boliva skrattar åt!





Fantombilden gav fullträff

Hela världen skrattade åt polisens dåliga fantombild.

Men – skrattar bäst som skrattar sist. Och det blev polisen.

Myndigheter i Bolivia släppte fantombilden i hopp om att få hjälp med att gripa mannen som mördat taxichauffören Rafael Vargas i mars i år.

Offrets bror berättade för polisen om att en man kommit till Rafael Vargas hus och hotat honom.

Hittades knivmördad

Mannen hävdade att Vargas haft en affär med hans fru, skriver brittiska tidningar.

– Du ska dö och du vet inte på vilket sätt, ska mannen sagt till Rafael Vargas, som strax efter det hittades död.

Han var knivhuggen flera gånger och kroppen var bränd.

Fantombilden ritades av en kvinna som bor i närheten av platsen där kroppen hittats.

Kvinnan uppgav att hon sett mannen som dödat Rafael Vargas.

Så fort fantombilden publicerades blev den mycket populär – och utskrattad på Internet.

Men polisen fick utdelning. Strax efter det greps en 23-årig man, misstänkt för mordet på taxichauffören.


  

Av Yazz - 23 november 2009 12:51

...att jag ska börja sticka! Kommer inte ihåg hur man gör men minns att jag tyckte det va kul som barn. Tror att det kan vara en bra sysselsättning för mig iom att jag ofta är så rastlös. Såg en tjej på tunnelbanan som satt och stickade och tyckte det såg roligt ut. Så nu ska jag bara ta reda på hur man gör, köpa stickor och garn sen ska det stickas halsdukar, för det är nog det enda jag kommer kunna göra Glad och möjligen muggvärmare.


Kommer nog mest se det som terapi när man är stressad eller rastlös om jag ens kommer igång vill säga. Inbillar mig att jag ska göra en snygg filt som jag kan ha vid fotänden av min säng....jag har ju noll tålamod....men en massa drömmar....Oskyldig


  

  



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards