Alla inlägg den 21 november 2009

Av Yazz - 21 november 2009 21:53

Imorse vaknade jag av en dröm som höll sig kvar hela förmiddagen. Det var en dröm om en kompis som jag inte pratat med på säkert ett år nu. I drömmen separerade hon ifrån sin kille och blev deltidsmamma. Jag smsa henne och frågade om allt var ok i livet och fick tillbax "Allt är bra med mig men va har du nu drömt om ?"

Skrev att jag hade drömt tråkigheter mellan de men att hon kunde glömma det då allt verkade ok. Sen tog det några timmar innan nästa svar kom, att drömmen inte va helt osann för det va kris och det hade idag skaffat barnvakt så de kunde ha en dag tillsammans för att försöka lösa det hela....

Jag HATAR när jag har rätt speciellt när jag har såna här drömmar....och jag tycker om de båda även om vi inte ses och hörs så mkt längre. Hoppas så klart att de fixar det och hittar gnistan igen, det är ju ganska vanligt att glömma bort varnadra när man får barn. Men man skaffar ju barn med nån man älskar och då hittar man gnistan förhoppningsvis.


Nu ska jag avsluta denna lördag med Transformers.

Av Yazz - 21 november 2009 16:46

Jag ska försöka att sluta skriva om mörkret vi fick ju trots allt lite sol idag. Hann dock inte njuta så mkt av den för jag jobbade. Har precis varit och handlat tillsammans med alla barnfamiljer som fick barnbidrag igår. Fattar inte att de åker och handlar med hela familjen och blir stressade över gråtade skrikiga barn, varför inte bara lämna barnen hemma med ena föräldern det måste ju faktiskt gå mkt fortare att handla själv? Eller är det ett sätt att hitta på nåt hela familjen en lördag?....

Nu har jag slängt in en panna med en massa grönsaker och kassler i ugnen, har ju börjat mitt nyttiga liv nu, so no more suger på ett tag. Veckan började jobbigt men jag tror kroppen redan börjar vänja sig utan det dagliga söt intaget den är van vid. Psykisk är jag inte på så bra humor speciellt inte när jag dessutom är hungrig efter mat men jag vet att jag kommer fixa detta för jag har klarar det galant förrut. När jag kommer upp till Gud ska jag fråga honom varför han gav mig ett sånt intresse för mat och sötsaker men inte en bättre ämnesomsättning?!Taskig kombination....


Eftermaten är det lördagsfika hemma hos HannaPanna och deras två barn, så jag får leka av mig lite idag. Funderar på att ta en långpromenad dit iom att det inte är så långt till henne, typ 40-50min promenad.


  


Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards