Alla inlägg den 3 november 2009

Av Yazz - 3 november 2009 20:00

Denna tisdag har gått sjukt snabbt. Klockan är redan 2000 och det känns som att jag inte har lyckats åtstadkomma nåt alls idag ändå är jag uppspelt och har svårt att varva ner. Nu när jag ser att klockan är så mycket blir jag ännu mer stressad när jag inte känner att jag ens har nån tid kvar att varva ner....


Hur som helst gör jag allt för att sätta färg på min tillvaro dessa mörka dagar så mina naglar är orange metallic. Fick även en kollega att asgarva idag, han brukar inte skratta så mkt på jobbet annars, men ett litet fyndig skämt fick honom att tom skratta vidare en tim senare. Livet går nog ut på att få andra att skratta, få andra att känna sig speciella i den värld där många känner sig så bortglömda.


Många anser att dagar som mors-, fars-, alla hjärtansdag är kommersiella dagar som bara gynnar handeln. Jag vänder det till nåt possitivt där alla får en möjlighet att stanna upp i sina liv några minuter och visa någon som betyder något att man uppskattar deras existens. Det krävs inte en massa dyra presenter utan det räcker oftast med att man ringer ett samtal eller skickar ett sms för att visa att man har stannat upp i sitt liv och ägnat personen en tanke. Annars glömmer vi med tiden bort att visa uppskattning och kärlek, det kommer dagar av glädje och det kommer dagar av sorg, därför är det viktigt att visa då och då, eller åtminståne när TV/media påminner oss i våra annars så inrutade liv, omtanke för någon annan. Man vet ju hur glad man själv blir.....Glad


Utan dina föräldrar hade du inte funnit, är du inte nöjd ska du veta att du gjort valet själv utifrån va mening med ditt liv skulle vara detta liv(nu pratar jag ur andlig syn)så en blomma, en slips eller ett sms är inte så mkt med tanke på att det va bla din pappa som gav dig liv. Sen är det ditt ansvar att göra det bästa av det. Har han vart dum, förlåt honom och håll honom på anvstånd så han inte kan göra dig illa mer. Men i slutänden är vi alla här för att lära oss, skratta, utvecklas och gå vidare. Se allt ifrån ovan och inte till de små detaljerna som man ofta hakar upp sig på.....


Nu ska prästinnan Yazz göra sig redo för en tv-kväll framför tokkvinnorna i desperata husfruarna.



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards