Alla inlägg den 19 november 2009

Av Yazz - 19 november 2009 19:58

Hösten innebär inte bara regn och mörker utan även enorma mängder av shopping för mig. Köper allt jag kommer över och inbillar mig att jag behöver de. Igår hittade jag en massa roliga inredningsbutiker på Hornsgatan och runt Mariatorget....tyvärr för där hittade jag de finaste golvljustakarna. Som jag nu vill ha så klart, tillsammans med alla andra kläder, skor, jackor, väskor.....suck. Tur det inte är lön riktigt än för tills dess har jag glömt allt jag vill ha.


Nu är det Ghostwhisperer som gäller.


  

Av Yazz - 19 november 2009 11:34

....var är världen på väg när man godkänner sånt här istället för att hjälpa henne komma vidare och bevara deras minnen som de var. Nu skapar hon minnen med honom trots att han inte finns här längre....

 

  

LONDON. Tvåbarnsmamman Magali Jaskiewicz, 26, gifte sig med fästmannen Jonathan George, 25.

Men omständigheterna var inte helt optimala.

Han var död sedan ett år.

Jonathan George omkom i en motorcykelolycka bara två dagar efter att datumet för bröllopet med fästmön Magali Jaskiewicz hade spikats.

Trots det blev hon officiellt hans änka vid en bröllopsceremoni i franska byn Dommary-Baroncourt, Lorraine, i helgen.

Brudgummen – ett foto

Jaskiewicz var klädd i vit klänning och slöja, brudgummen representerades av ett stort inramat färgfoto, skriver Independent.

Ett antal vänner och anhöriga bevittnade högtidsstunden som avslutades med att hon placerade en blombukett på sin döde makes grav.

– Jag är inte riktigt på humör för en stor bröllopsmottagning så vi kommer bara att dricka en kopp kaffe och jag vill tacka alla som har stöttat mig, sa den nygifta änkan.

– Under alla dessa månader har jag inte hört någon säga någonting negativt om vad jag planerade att göra.

Enligt en relativt okänd paragraf i fransk lagstiftning är det tillåtet att gifta sig med sin avlidne partner om det finns klara bevis för att det fanns bröllopsplaner innan dödsfallet, skriver Daily Mail.

Fick särskilt tillstånd

Den 26-åriga tvåbarnsmamman kunde påvisa att hon och fästmannen hade bott tillsammans sedan 2004. Att de hade gemensamt bankkonto. Och visa ett foto på bröllopsklänningen hon hade köpt.

President Nicholas Sarkozy beviljade henne det särskilda tillstånd som behövdes för giftermålet.

Borgmästare Christopher Caput, genomförde vigseln.

– Det är en riktig kärlekshistoria,sa han.

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards