Alla inlägg den 7 november 2009

Av Yazz - 7 november 2009 18:33

Jag är en sån där som inte tycker om att laga mat men jag älskar att äta god mat. Idag var det idétorka på va jag skulle laga för mat, inget ovanligt för varken mig eller många andra säkert. Fick tips av Mii att göra en köttfärspaj så googledrottningen satte sig genast framför sin dator och hittade en bra sida med pajrecept som passande nog heter just pajrecept.se från denna sida kan ni även ta er vidare till tex scones.se, kladdkaka.se, kokasylt.se osv


Det tog lite tid men va helt klart värt slutresultatet 2tim senare och så med en sallad till vid sidan.

  


Har verkligen varken fantasi eller tålamod att stå i köket och ändå tycker jag inte om färdigmat heller utan vill gärna ha hemlagad mat. Jobbigt va? Äter tex hellre min egna matlådor än att äta lunch ute 5dagar i veckan. Endast sushi är gott ute på lunchen. Älskar mat men bara god mat för jag äter inte vad som helst. Min egna teori till varför jag äter så mkt är att jag i ett tidigare liv svalt ihjäl för jag inte hade några tänder och fick livnära mig på soppa. I det här livet blev jag ju tandsköterska av nån konstig anledning(är frenetisk när det kommer till att hålla rent i munnen) och så anser jag att soppor inte är mat utan smaksatt vatten. Mamma fick alltid göra nåt annat åt mig när hon hade gjort soppa till resten av familjen för jag vägrade äta/dricka soppa hur god den än va. Senare i livet under en hypnosseesion där det uppdagades att jag levt fattig utan tänder och dött av näringsbrist gick det upp för mig varför jag blev tandsköterska i detta liv som vägrar äta gröt och soppor sen barnsben.


Sen kan det ju diskuteras varför jag inte släpper det gamla livet och accerpterar det gångna och kanske ska ge soppor och gröt en chans......gröt kommer jag aldrig ät på samma sätt som jag aldrig kommer äta lever och lammkött som luktar. Jag skyller på känsliga finsmakare till smaklökar.





Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards