Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Yazz - 3 mars 2010 19:28

Halva veckan har nu gått och jag kan inte förstå att det går så fort. Jag rör ihop min dagar och kan säga saker som att jag prata med en viss person imorse men så visar det sig vara igår vid lunch....scary!!! Ålderdimens redan? Eller vinterdeppresionen? Eller nagellacksångorna kanske? NOOOOTT!!   


Har kommit in i en period med mkt färger igen...det är ju så lätt att köpa ett lack varsom helst när som helst. Köpte dagens OPI för två veckor sen men det blev en liten besvikelse iom att den ser mer rosa ut i flaskan än när den kommer på naglarna för då ser det röd ut, men men......

Börjar komma in i en orange period och det känns redan nu att det kommer bli en orange vår, me like that. Jag har ett foto på mig som 4åring som är tagen i en ateljé där jag poserar i en orange klänning som min mamma hade sytt. På bilden har jag röda naglar. Denna bild finns hemma hos alla släktingar, tom de jag inte ens visste jag va släkt med. Kom hem till en avlägsen släkting i Tyskland när jag va i tonåren, jag hade aldrig träffat människorna innan och fick mitt livs chock när de hade bilden på mig på väggen i vardagsrummet.....kände mig som en MonaLisa... jaja jag hade inget att säga till om då och inget att säga om saken idag. Förhoppningsvis har de satt upp sina egna barn på väggen nu.   

  

   Tisdagens lack, Rose love potion Dior.

Av Yazz - 3 mars 2010 13:07

....vet att det aldrig är ens egna fel att man har problemet.

Idag gick jag inte ut på lunchen för jag tänkte att går jag ut kommer jag garanterat komma tillbax med en shoppingbag, så jag stannade inne och framför datorn. Gogglade runt en sväng och som vanligt kan man ju hamna på väldigt bra/konstiga sidor efter några klick. Av en "slump" hamnade jag på www.rabatt.se och vips hade jag lagt in en order på nagellack på nelly.se


Så det jag vill säga är att jag vet att jag är manisk när det kommer till shopping och i synnerhet nagellacksshopping men online shopping, rabatter och ett visakort hjälper mig ju inte att bli av med problemet även om jag håller mig inomhus.

Det är ju som att ställa en stor tårta framför nån som bantar, eller att röka intill nån som inte vill röka längre? Svårt att säga nej om livet är enkelt liksom.

Så vem ska jag skylla mitt problem på???Är det ens ett problem....  


  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards