Alla inlägg den 8 april 2010

Av Yazz - 8 april 2010 19:44

Granntjejen följde med till posten när jag hämtade ut mitt efterlängtade paket så jag slet upp kartongen framför mannen som lämnat ut det, han sneglade ner lite i smyg medan jag slet och drog och hånlog när han såg va det var, "jaha nagellack"...va f-n han nu trodde det skulle vara????

Kolla mina nya underbara älsklingar!!!

En massa oranga, rosa och 2 mörka hösttoner men framförallt ett grönt som jag längtar efter att få måla på! Jade is the new black....

Dessa beställde jag från Transdesign och de gick på 43kr st inkl frakt så gissa om jag är NÖJD???Jag brukar ju köpa OPI och China Glaze för 150kr resp 99kr, så för mellanskillnaden kan jag köpa ännu mer färger som ska göra mig glad.

Tänk om livet kunde vara så enkelt alltid.....

I somras hade jag en liten kris i mitt liv jag ringde Lizz som fick komma hit på mutmiddag och lyssna på all min skit. Medan jag pratade och hon lyssnade målade jag mina tånaglar i en ny korallfärg jag precis hade köpt. Helt plötsligt utbrister jag "men åhhhhh vilket fin färg, kolla, kolla" och visar upp mina fötter helt överlycklig. Hon kollar på mig med skeptiska och nästan rädda ögon och frågar om krisen verkligen gjort mig såååå illa att jag började bli knäpp eller om lite nagellack hade fått mig att glömma allt elände....och helt ärligt så hjälpte lacket mig att se på saken på ett lättare sätt och fått oss båda att skratta så på nåt sätt hade det hjälpt även om jag inte hade glömt.

Nu ska jag duscha och ta bort dagens lack som va en flopp, för jag gillar inte mesiga, tantiga shimmerlack. Sen ska jag testa mina nya....

   e.l.f Sunset


Av Yazz - 8 april 2010 11:03

Onsdagkväll var en trevlig snackaskit kväll med Lindisch. I många timmar satt vi hos Farbror Kina på Åsögatan, även om maten är riktigt bra så är hela upplevelsen att träffa resturangägaren, helt klart. Så himla glad och sååå himla trevlig, liten och knubbig. Gästerna är "brosan", "bossen" och en massa "prinsessor"!

Igår kom han ut sjöngande "happy b-day" för ett barn som fyllde år, han har en väldigt speciell röst, nästan robotliknande, så det stackars barnet blev ju livrädd och började gallskrika! Hela grejen fick oss att börja asgarva så klart, stackars farbror Kina(som han kallar sig själv) ville ju bara va snäll liksom...så jag beslöt mig för att fira nästa födelsedag på samma sätt, jag vill att han ska sjönga för mig med!

  

Gårdagens lack blev ELF "Pink purple" och en av mina favoriter redan!

Idag kommer mitt stora paket ifrån USA.....gissa vem som har brottom hem redan.....

ELF · Rosa

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards