Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Yazz - 9 oktober 2009 16:17

Snubblade över en artikel om vett och ettiket i samtalsämnen. Det han förbjuder är:

Etikettdoktorn: Berätta inte om det här:

  Hur dina fisar luktar

  Toalettanekdoter

  Om ditt sexliv

  Skitsnack om ditt ex

  Sjukdomsdetaljer

  Hur mycket du hatar ditt jobb och dina kollegor

  Allt som du själv inte skulle vilja läsa eller höra


http://blogg.aftonbladet.se/etikettdoktorn


Va ska man annars prata om liksom......?

Då ska ni veta att jag anses som väldigt pryd och kallas rap/fispolisen, för jag hatar sånt. En kollega ringde mig för att sjukanmäla sig, för mig räckte det med att hon sa att hon va sjuk men hon ville gärna prata om sin förkylning i minsta detalj, snorets konsistens och färg on and on again så jag klickade på tillslut. Jesus! 

Ändå kan jag prata om allt om ämnet kommer upp, men aldrig ur min egen synvinkel utan bara allmänt. Prydheten ligger i ryggraden sen jag föddes, jag är ju ändå tjej i detta liv och då lever jag efter det iaf i vissa avseenden. (lite Anna Anka varning men ni fattar)


Av Yazz - 9 oktober 2009 11:06

Nya skrivbord, nya platser och ny personal. Världens röra, kackel och gnäll. Men jag sitter på min plats längst in vid ett fönster så jag har det bra här.

Börjar få panik över mina naglar så jag ska nog ringa och tjata till mig en tid typ IDAG. Det ser inte klokt ut när de växer ut.


Imorgon är det häxmässa i Solna som jag gärna vill gå på. Försöker övertala Lizz att föja med på den iår. Hon va med för ett par år sen i hopp om att få spå sig men spåtjejen vägrade spå henne och Arre men ville absolut bara spå mig för hon ansåg att det bara va mig hon hade nåt att säga....fick höra en massa dravvel som inte alls stämde men det helade mitt då krossade hjärta lite iaf.


På lunchen ska jag tillbax med min Peak jacka som jag ska få pengarna tillbax på. Behöver alltså inte beställa en ny jacka via Peak utan får pengar för att köpa en ny i deras butik. Kommer troligen inte göra det utan ska kolla runt etter en annan jacka som kanske tom inte kommer kosta så mkt....Cool

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards