Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Yazz - 17 oktober 2009 18:37

För er som vill klicka er till en massa poäng och få gratisgrejer, kolla denna länk!


Av Yazz - 17 oktober 2009 17:15

Ett hastigt beslut tog mig ut till Kista galleria idag för att träffa Arre på en snabb lunch. Det var så mkt folk och tog mig 20min att hitta en parkering i huset...lilla Snäckan som inte ens tar så mkt plats....

Men jag hann förbi även Farsta Centrum för att köpa min älskade magiska concealer ifrån Elisabeth Arden. Den absolut bästa som finns för oss som passerat 30 nåt....Kyss 

Har testat flera olika märken både dyra och billiga men de flesta är för tjocka och gör mig minsta 20år äldre direkt för det lägger sig som klumpar i linjerna. Den ifrån Arden är jättetunn men täckande och håller hela dagen utan att lämna spår i de linjerna man redan har.


Nu ska jag vila lite och se om jag orkar mig ut igen eller om det blir en hemmakväll idag.




 

Av Yazz - 17 oktober 2009 10:35

Äntligen har jag fått sova ut efter en hård vecka. Vaknade och läste denna artikel och funderade på hur många av mina läsare som drömt om denna man, jag har då inte drömt om honom vad jag vet. Oskyldig (tror jag hade vaknat direkt om jag hade sett de där ögonbryna i en dröm)


Han är tusentals personers dröm-man

 
 
Har du drömt om den här lustige lille mannen? Det hävdar i alla fall tusentals personer att de gjort – oberoende av varandra.

Webbsidan thisman.org är fullspäckad med berättelser och skisser om den lille dröm-mannen.


Det hela ska ha börjat när en psykiater kluddar ner ett ansikte hon sett i en återkommande dröm. När en patient råkar få syn på skissen utbrister han att mannen är densamma som besöker hans drömmar.


Tre år senare har över 2000 personer – från Stockholm till Nya Zeeland – hört av sig till sajten och sagt sig fått påhälsning av samme man.


Flera möjliga förklaringar har lagts fram. De tar avstamp i allt från Jungs teorier om arketyper till att mannen faktiskt är en riktig person, en drömsurfare som tar över folks hjärnor när de sover.


   

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards