Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Yazz - 30 oktober 2009 23:26

Jag har hamnat i Örebro ikväll efter en åktur på min kvast(Snäckan). Fick sällskap av Cats som hoppade av på vägen.

Väl hemma plingade det på dörren i ett, vissa som ville önska mig grattis i efterskott och andra som ville kolla Miis smycken. Min farbror Lou fick ett frispel på "blinget" efter att hans fru hade sprungit och visat 20:e halsbandet för honom.

"Köp det första du visade!"(Irriterat)

"Vilket va det då?"(Hoppfullt)

"Inte fan vet jag!Jag hittade bara på.Ta vilket du vill bara du är nöjd!"

Vi andra asgarvade så klart. För hon gav sig inte utan skulle sen visa alla olika armband oxå....


Min mellanfaster som vi kallar "aftonbladet" för hon alltid kommer med nyheter och skvaller, gick på ordentligt och köpte en massa smycken åt sig själv. Min pappa frågade vänligt va hon skulle ha allt till: "för att jag har jobbat så hårt hela året och känner att jag förtjänat det!!"

Hon låter precis som Lilla söta som alltid säger att vi förtjänat allt vi shoppat.....kanske ligger lite sanning i det. Ibland iaf.


Ibland känns det som att min uppgift i livet är att förmedla och göra andra glada. Det värmde att se min faster så glad för jag vet hur tufft hon haft det senaste tiden. Att förmedla Miis smycken va sån liten grej att göra för mig men gav min faster en energikick och inspiration säkert flera dagar framåt.

Med förmedla menar jag självklart inte bara att sälja på andra saker utan att små gester, små tröstande eller underhållande ord som kan göra så mkt. Att få andra att skratta ger mig en energikick. Jag bjuder på det.

Av Yazz - 30 oktober 2009 10:51

Årets mysigaste helg och då de flesta av mina vänner tänker på mig. Häxorna och andarnas helg. Det är nu min själ är sitt rätta jag och jag får energi för ytterligare ett år framåt. Åker förbi kyrkogården och hälsar på alla jag känner där, skänker en tanke av ömhet och minnas det roliga man haft med de och lägger även in en önskan om hjälp och styrka för att stå ut med prövningarna i våra liv. Som sagt det är min helg denna helg.



  



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards