Alla inlägg den 6 december 2009

Av Yazz - 6 december 2009 17:12

Enligt bibeln räknas söndag som vilodagen då man inte ska anstränga sig alls, inte städa eller jobba, men räknas shopping som en synd på en söndag? Syndar jag lika mkt som de som jobbar en söndag? Jag får ställa frågan till Gud den dagen jag får tillfälle men så länge jag medvetet inte har syndat så är det OK att shoppa en dag som denna då det är mörkt, kallt och regnigt, eller hur?

Det enda jag gjort fel denna helg är att bryta mot mitt egna förbud att shoppa....men jag stod i kassan och en röst hördes inom mig. Det va Lindish röst som sa att hon aldrig förbjöd sin son någonting för det lilla han vill/önskar sig förtjänar han för att han är så snäll jämnt. Och han är verkligen jättesnäll. Och jag känner att jag oxå är jättesnäll så varför ska jag då förbjuda mig sånt jag tycker är roligt och sånt jag faktiskt behöver? Det räcker med mat/socker förbudet jag har nu, det skadar ju faktiskt mig kropp att gå upp och ner i vikt hela tiden så det förbudet är ju för mitt eget bästa, right? Alltså har shopping förbudet upphört from nu men mat/socker förbudet kvarstår ett tag till.



Idag har jag varit i Kungenskurva(kungens hora betyder det på ryska) med Arre och sprang även på Lindisch med familj så vi hann luncha ihop. En del shopping blev det så klart, kläder till jul/nyårs helgen och en liten skinnväska ifrån Oasis som jag ska ha till vardags. Blev även en tur till Ikea där jag tror jag har hittat en matta jag ska köpa, den är brunröd så jag måste börja kolla runt efter gardiner och kuddar som matschar innan jag slår till på mattan.


Nu är ska varva ner och kolla på Gossip Girl.  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards