Alla inlägg den 23 december 2009

Av Yazz - 23 december 2009 22:14

Att åka första klass är inte alltid som man föreställt sig. Vagnen luktade gammalt café, tyget på sätena va slitna och toaletten ur funktion, så vad har man då betalat extra för? Jag satt och stickade hela vägen och lyssnade på mannen framför som nojjade över att vagnen "lät" och gnisslade, han terrade den stackars konduktören om att det minsann va nåt fel på vagnen och att det kändes otryggt....jag hade god lust att sticka min stickpinne i flinten på honom för att han stressade upp medresenärerna, vi sitter vi faktiskt på ett tåg, ett gammalt sådant så det är väl klart att det låter om vagnen?!

Hindrade mig själv ifrån att sticka ner honom för jag tror inte att Pocahontas vill ha skalprester i sin halsduk som jag stickar åt henne.   


Väl hemma hann jag bara ta en tugga av mammas mat innan det plinga på dörren och min farfar, farmor och två fastrar ville fika här. Fick en liten genomgång om allt som händer här medan jag är borta men så fick jag oxå en historie stund om min farfars liv. Han är 80år om en vecka och har ett sånt minne så jag satt och lyssnade faschinerat på hans livshistoria. En annan minns inte ens vad hon åt förra veckan.....


Av Yazz - 23 december 2009 10:27

  

Av Yazz - 23 december 2009 09:07

Idag är första och sista gången jag lämnar Snäckan hemma!!! Om jag så ska behöva köra i 30km/tim hela vägen till Örebro så gör jag hellre det än att släpa och dra på packning!! Det började med att kedjan gick sönder på min väska och jag orkade inte packa om till en större resväska så jag släpa ändå ut allt. Väl ute, på väg till tunnelbanan såg det ut så här:

MMS-bloggning  



Frågan är nu om jag kan fakturera kommunen för att jag hjälpt de ploga vägen till tunnelbanan?? Droppen va när jag sliter och drar upp alla väskor upp för alla trappor på söder och blir stoppad av en morgonalkis som skulle prata om sin mobil, i ÖRAT på mig!!! Och jag som inte klarar av dofter på mornarna höll på att spy. Sen skulle han gå med mig hela vägen till jobbet oxå UTAN att ens erbjuda sig att hjälpa mig att bära! Trevlig som man är hade jag inte hjärta att avfärda honom, han va ju bara lite pratglad.....och jag bara irriterad, svettig och trött.


Nu ska jag jobba på några timmar och sen sätta mig på tåget hem till Örebro över hela jul och nyårshelgen, i första klass. Det är det enda som känns OK idag, att slippa sitta/stå trångt hela vägen.



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards