Alla inlägg den 29 december 2009

Av Yazz - 29 december 2009 23:41

Idag såg det ut så här utanför mitt fönster, snön som glittrade i solen som små kristaller och fåglar som kvittrade. Skulle man någondag gifta sig skulle jag vilja ha en sån här vinterdag för det perfekta vinterbröllopet. Men iom att det aldrig är sån här vinter i Sverige längre lär det vara långt kvar till nästa gång vi får en lika fin vinter som 2009. Sist jag minns en sån här vinter va 1998 då jag pluggade i Mora, vi fick skotta oss fram och hade dubbelt av allt på oss.

Så om det ska va en riktig vinter var 11:e år vill jag nog paxa för ett vår/höst bröllop istället så jag slipper vänta 11 år på den stora dagen.

  

Och så har min kära pappa fixat alla mina stövlar med de grövsta sulorna så jag inte ska ramla nåt mer. Så idag har jag skuttar fram och känt mig så stadig....eller skuttat kanske va att ta i men jag småsprang för det va sååå j-la kallt. -20grader vid kl 2000 och imorgon ska det bli ännu kallare.......great.  

En tjej jag mötte hade vita ögonfransar, det hade fryst den lilla sträckan hon hade gått, troligen nyduschad. Såg helsjukt ut.


  


Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards