Alla inlägg den 15 december 2009

Av Yazz - 15 december 2009 23:51

   Jag chockade tom mig själv idag med dagens rosa lack. Men det var lite kul med en sån stark färg i detta snökaos.

Träffade Lizz och åt sushi ikväll, en efterlängtan smak i min mun i dessa matsnåla tider. Jag unna mig det idag för jag har varit så duktigt övriga dagar.....ok jag har fuskat men inte på nåt sött utan mer matiga synder, Men jag ligger ändå bra till och har inte gått upp nåt än.

Nu ska jag varva ner och försöka sova lite, har ont i kroppen efter dagens fall....ny dag imorgon och nya fallolyckor väntar...garanterat.

Av Yazz - 15 december 2009 11:07

  

Av Yazz - 15 december 2009 10:52

Nu är vintern här på allvar! Det är såååå mysigt när man sitter inne och tittar ut men så fort Yazz går utanför dörren händer detta....

  

Denna gång precis utanför hemma hos mig, mitt framför en tjej som var ute och rastade sin hund. Hon frågade hur det gick och mitt buttra spontana svar blev: Jag börjar bli van, detta händer hela tiden numera!" Hon tröstade med att det alltid va halt upp hos oss på berget där vi bor, det sandas inte förrän tillräckligt många har klagat. Ungefär samma sak som att de inte klipper det höga gräset vid det lilla skogspartiet under sommaren förrän det skett en våldtäckt där.

Dagens halkolycka var inte ens i närheten av den jag lyckades med förra veckan men jag har ont i min hand och min ena sida. Ska nog lämna in en ansökan om att få jobba hemifrån resten av vinter så jag inte behöver gå ut alls. Så kan jag gå upp till tanten över mig och fika när jag vill ha sällskap. Lagom till sommaren kommer jag fortfarande sitta inne för då är jag väl stor som en valross och kommer inte i min biniki, så lika bra att alltid sitta inne vinter som sommar.

På tåget imorse satt en ung mamma och tittade ut över vattnet under Skansbron, beundrade utsikten och vinterlandskapet och peppade sin son som va ca 2år. "Kolla va fint det är med snö, gubben det är nu det roliga börjar, det är nu man kan åka pulka, kasta snöbollar och bygga snöbgubbar! Visst är det fint och visst ska det bli kul älskling???!!!" Mamman va helt lyriskt medan lilla sonen mest satt uttråkad och likgiltig...och jag kunde faktiskt känna med honom......hur kul är det att ramla varje dag liksom??!! Klarar mig utan det där snöbollskriget och den där fula snögubben.  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards