Alla inlägg den 11 december 2009

Av Yazz - 11 december 2009 11:30

.....och så är det ömma leder och knä idag. Har inte sovit nåt inatt för jag har ont i hela kroppen efter fallet igår. Mitt knä är svullet och har nästa träningsvärk i magen men vet inte om det beror på fallet eller om det va av allt skratt igår pga fallet. Svor på att aldrig ramla ever again.......synd att jag troligen kommer bryta även det löftet för det är som att lova fred på jorden när det kommer att lova att heffaklumpen aldrig ska göra sig illa igen.  


Julbordet var det roligaste på länge med mat och italienska julklappslekar. Jag kammade hem det jag vill ha på bordet, ett salt/pepparkar i silikon.

  (mina är svart/vita)

Leken går ut på att alla köper en julklapp var för en bestämd summa, sen slår man tärningar och varje gång man slår ett par får man ta ett valfritt paket ur högen. När alla paket är tagna, öppnas alla och sen går leken in i fas två. (vissa fick 4-5 paket medan jag inte fick nån).

Fas två går ut på att alla börjar slå tärningarna igen och för varje par får man ta ett paket ifrån nån annan, det är här det roliga börjar, fullkommligt krig om vissa populära presenter som vin, trisslotter, godisstringtrosor och salt/pepparkaret. Denna del är tidsbesämd på 20-30min. Sista delen går ut på att alla som inte har en present alls får gå ta nånannans, detta pågår tills alla har en present var. Det här var verkligen hur roligt som helst och kommer troligen bli en tradition här.


Kvällen avslutades på Intiman och Christmas Comedy Club. Helt galet roliga killar spec Özz och Måns Möller, jag skrattade så mkt så jag knappt kunde andas mellan skämten. Sånt här borde man faktiskt gå på mkt oftare, speciellt vi som bor i Sthlm och har möjligheten när vi vill.


  



Av Yazz - 11 december 2009 10:36




MMS-bloggning    

Bruna veckan lider mot sitt slut, en ny brun imorgon sen är det vilosöndag igen.    

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards