Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Update

Av Yazz - 26 mars 2010 23:10

Vi har frossat sushi och pratat i Maratonfart, alltid lika kul. Men idag har varit en iaktagar dag. Det satt ett gång unga tjejer som firarde en födelsedag, de satt efter maten och gjorde en lista på vilka som skulle bjudas in på en fest, deras motiveringar var såååå vuxna så jag spetsade mina öron. Motiveringarna var följande: hon ska med för hon är kul, trevlig och lyssnar när man pratar. Hon ska inte med för jag tycker hon är otrevlig och får ingen att trivas. Nä hon ska inte med för henne gillar jag inte alls.

Så här höll de på länge och jag satt och lyssnade samtidigt som jag lyssnade på Lilla söta oxå så klart.

Mätt och belåten lämnade vi stället. Jag saknar verkligen inte utelivet och de sena nätterna inne i stan. Men Jeeesssus va man kommit ifrån det när man inser att man trycker in sig en en pelare på centralen med ett stort gäng DIF huliganer stormar förbi sjöngande och tjoande. Både jag och lilla söta höll avstånd genom att trycka oss mot en pelare. Det som är mest tragiskt är att det är verkligen barn som hetsar varandra till allt som inte har nåt m fotboll att göra. Man kan ju hoppas att även de kommer mogna en dag.


Varför jag sen ens tog tunnelbanan hem istället för taxi som jag brukar vet jag inte men har nog att göra med att Lilla söta bor så nära så jag följde automatiskt med henne ner och tog sedan mitt tåg vidare. Min mardröm som jag fortfarande inte har accepterat efter flera år i Sthlm är Sthlm Central. I hate that place. Skulle inte sakna det för nåt i världen och typiskt nog fick jag stå där i hela 8min. En evighet för en sthlmare medan ni andra tänker "whats the deal??"

Alla människor som susar förbi skrämmer mig för just här samlas precis ALLA typer av människor och rätt var det är så flippar nån. Det som skrämmer ännu mer är alla ungdomar som härjar där i brist på annat att göra. Tjejer i 15års åldern som är uppsminkade, korta kjolar och höga skor de inte ens kan gå i. Ni vet när skorna är för höga och obekväma att överkroppen lutar sig framåt så det ser ut som de ska snubbla framåt och ramla. Äldre killar kollade på dessa tjejer med en sån förvåning, nästan med en sväng av hån i blicken, medan tjejerna fnissade vidare i tron om att de fått sig en beundrare.....tjejer som inte sett mkt i livet men kommer få lära sig....alla lär sig förr eller senare. Mer eller mindre.

Va sen ett äldre par och barnfamiljer gör ute så sent kan man ju undra, Varför är folk inte hemma m sina barn så här sent en fredag då de egentligen borde sova?

Ett par satt och mös/hånglade, varför gick de ens ut om de inte kan sluta ta på varandra? En kille i 25års åldern satt och klämde porer/finnar på sig själv, borde han inte va hemma och smeta in sig med en ansiktsmask istället?

Ja jag har sett mkt ikväll, jag har iaktagit och insett att vi alla har ett liv, vi alla har en anledning till våra beslut. Jag valde att åka tunnelbana hem och det gjorde alla dessa andra med.


Gonatt!



 
 
MissAnki

MissAnki

27 mars 2010 00:10

hahaa det var roligt att vi sms följa din tunnelbane upplevelse hem ;) Tack för en alltid lika trevlig date.

http://hwbymissanki.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 7 juli 2011 15:57


Igår bröt jag mitt löfte att inte köpa Chanellack....det blev ett underbart gult lack! Säljaren behövde inte ens sälja in det utan jag betalade på 5sek och ville bara hem för att testa det. Hann dock inte testa det hemma igår så meningen var att jag ...

Av Yazz - 31 maj 2011 16:25

Jag vet att ni måste ha tröttnat på att se Björns nylle varje gång ni klickar in på min blogg så här kommer dagens naglar. Glädjen att upptäcka att man har ett lack i sin låda som man aldrig provat och inse att färgen är så sjukt fin, är det bästa ...

Av Yazz - 24 maj 2011 16:00


Man glömmer verkligen bort hur små nyfödda bebisar är. Fick lunchbesök av Eve och Freja som är 4v gammal. När jag tog upp henne ur vagnen föll armarna, benen och huvudet åt alla håll, snacka om nykläckt söt liten tjej!   Ibland får jag infall, id...

Av Yazz - 20 maj 2011 10:08

Igår var jag på min efterlängtade fotvård så nu är mina fötter som ett par barnfötter igen. Jag hatar ju verkligen både mina egna och andras fötter så det är skönt att få någon annan till att göra de fina.   Dock hatar jag fötter av andra anledni...

Av Yazz - 17 maj 2011 10:55

För en tid sedan fick jag ett brev på posten av Grodan. Snäll som hon och hennes chef är ansåg de att jag behövde detta kort mer än hennes chef..... Så jag tackar Café Opera, "Kajsa" och Grodan för detta!     Sen får vi hoppas att Lisorna int...

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards