Alla inlägg under mars 2010

Av Yazz - 9 mars 2010 21:41

...har man inte testat kan man inte veta. Nu är min sk häxa klar men det blev mer av en snögubbe. Huvudet blev kroppen och kroppen huvudet, hatten fattade jag inte riktigt hur jag skulle göra så den blev som den blev och ändå det som mest har fått rätt form, typ. Scarfen blev en halsduk och ögonen är bara två små garntussar. Och så toppade jag med en mun som mer ser ut som en mustage...ja varsågoda mina kära vänner, beskåda en häxa/snögubbe gjord av Yazz som offiellt lägger ner virkandet av små gubbarna from ikväll. Mina fingrar ömmar och axlarna är spända, mitt tålamod kan ni bara gissa er till och så har jag en whiskey stämma efter allt skrik och svordomar. Jag håller mig till stickande och större saker att skapa. Smått är inget för mig och mitt humör.

Orginalet tänker jag inte visa och ni får INTE googla efter den heller. Då blir jag riktigt arg!

  

Det är helt OK, ni får skratta åt min häxa/snögubbe för det har jag gjort så jag har ont i magen nu.

Kram och gonatt!


Av Yazz - 9 mars 2010 13:28

Nu är det verkligen vår på riktigt! Solen skiner, plusgrader, snö smälter och asfalten börjar titta fram. Förra veckan när jag och en kollega var ute på lunchen gick vi sakta för att inte halka på isen. Rätt var det är stannar hon till och börjar skutta som Skalle-Per och jag undrade så klart var hon gör!

"Åhh jag kan känna asfalten under fötterna, jag kan hoppa på asfalt, nu måste det snart vara vår!!" Jag började skratta och kunde verkligen relatera till känslan för nu har det verkligen varit en snöig vinter i över 3månader.

Idag är det stora fläckar med asfalt och på vissa ställen är det tom torrt. Känslan för mig tillbax till barndomen direkt när våren är här och snön börjar smälta, tillbax till tiden då man äntligen fick plocka fram sin lilla påse med kulor och ge sig ut på skolgården för att spela kula. Då var det verkligen vår!

Och jag måste vara gammal för barnen spelar väl inte kula idag, vet de ens va det är?? De sitter väl på rasterna och ökar sina levels på sina mobilspel.....

  

Av Yazz - 8 mars 2010 22:29

Då var det dax för Hollywoods pajasar att underhålla oss igen. Anna är verkligen så tragisk att jag inte kan titta eller höra på henne alls. Men Maria har jag verkligen längtat efter. Hon bjuder på sig själv. Dagens avsnitt handlade bla om att hon skulle inhandla sin 88:e tofs till hemmat, hon har gardintofsar hängades överallt, ja i varenda liten krok. När hon ska köpa dessa tofsar tar hon först fram sitt kort för att sen tänka till o sträcka fram sin mans kort istället. "Nä jag tror att min man får betala de så jag kan spara av mina egna pengar. Aja pengarna kommer ju ifrån samma källa men det känns ändå bra att kunna spara sina egna pengar"

Underbart korkad så man kan ju inte göra annat än att bara älska denna kvinna med sina ca 70kg "eller kanske 73kg eller nåt annat äckligt"


http://www.tv3.se/play/226787



Dagens lack kommer ifrån Essie, mitt första lack i detta omtalade märke som ska va så bra.  Jag "lackade" genast på att jag måste ha hela 3 lager för att den ska vara täckande, sånt gillar jag inte för det ska vara max 2 lager för att få till ett snyggt lack. Men färgen älskade jag!


  


Av Yazz - 7 mars 2010 22:27

Denna filmhelg började med action och avslutades med drama nyss.

Ingen av filmerna va en höjdare men det var OK för att kolla hemma på, inget biobesök rekomenderas. Skådisarna i Armored skäms nog en hel del över sina insatser och den som skrivit filmen kan inte varit närvarande när han skrev den. (tvärhög måste han varit)

From Paris with love och Brothers är sevärda och Old dogs funkar för jag fick mig ett och annat litet smyg leende då och då.


        


Av Yazz - 7 mars 2010 18:30

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med halsduken! Jag vet inte ens om jag vill ha den....  

  


Nu är snart dax för Gossip Girl!!

  

Av Yazz - 7 mars 2010 14:27

....vet att jag sen länge behöver en ny matta i vardagsrummet. Ni vet oxå att jag har hittat mig en ny sysselsättning som bara utvecklas och utvecklas. Det började med en halspolo i räta maskor och har vidare till halsdukar och virkade små saker.

Nu påbörjas mitt nästa projekt......


   

....nu ska det minsann stickas en MATTA!!!!!

Och ni som känner mig tänker nu att "shes lost it" och så klart har jag inte förlorat förståndet men de som gjorde denna matta för hand kan inte haft nåt annat att göra här i livet!   

Tycker  redan att jag inte hinner med allt jag vill hinna göra och samtigt jobba och vara social, jag vill ju hinna med alla mina stick och virkprojekt, så mitt sätt att hinna med allt är att jag snart kommer ta med mig virkprojekten överallt. De tar ju inte så mkt plats och det stör ju ingen annan att jag virkar och pratar samtidigt. Idag är mitt mål att sticka en halsduk som jag stickat i evigheter......

Over and out!

Av Yazz - 5 mars 2010 15:13

....själv kommer jag missa även denna gång Vila har sin utförsäljning. De brukar ha detta 3-4ggr och varje gång är jag bortrest. Men till er som kan och "behöver" nya vårkläder är detta värt ett besök även om det är helt hysteriskt därinne. Folk står och byter oblygt om överallt men f-n va man fyndar!

  


Av Yazz - 5 mars 2010 11:38

Min kollega ska gifta sig i sommar och det ska väljas ringar och tårtor denna vecka. Tyvärr sitter hon bredvid mig så ringen som bara skulle ha 3st stenar har nu 5 st stenar. Tårtan...ja tårtan...vi bläddrar och bläddrar oah det är mer jag som hittar allt möjligt som jag vill ha medan hon är helt matt.....


  

       


Kolla in dessa länkar och håll er ifrån att bli galna...


http://www.flickr.com/photos/thebleedingheartbakery/   

 http://www.flickr.com/photos/lecupcake/sets/72157602634990651/show/with/275688293/ 

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards