Alla inlägg under april 2010

Av Yazz - 15 april 2010 21:42

....blev det tydligen denna vecka, ser jag nu när jag kollar veckans övriga lack. Men det stör er inte eller så skiter ni i vilket för det är ju faktiskt mitt humör, mina naglar och min blogg!!!

Nu ser jag i kors och ska varva ner och lägga mig, imorgon är en ny dag och förhoppningsvist en askfri dag så alla kan få börja flyga kors och tvärs igen!

Så jag slipper jobba som en toka!

Dagens rosa blev OPI Purple-opolis som jag fick av Arre!

  





OPI · Rosa
Av Yazz - 15 april 2010 16:43

Jag jobbar i en bransch som blir påverkad av precis ALLT som händer i världen! När Usa:s president får en flipp på en bergsarab som i sin tur flippar tillbax, när det regnar kraftigt, snökaos, strejker, det blir för varmt så det härjar bränder och när det blir vulkanutbrott på Island så hela norra Europa lamslås. Sånt påverkar mig i min vardag mer än många andras för nu sitter jag med andan i halsen och kommer bli sittande på övertid i flera dagar och även i helgen.....jag som bara ville va ledig i helgen!

Men skulle detta pågå för länge kommer jag inte ha nåt jobb kvar så jag ska inte klaga!

Mitt humör dessa dagar har varit som en puttrande vulkan, lugn men bubblig under ytan. Därmed hade jag "nakna" naglar igår och idag har jag hysteriskt cerisa!

  


Av Yazz - 13 april 2010 13:27

Solen skiner och jag längtar tills jag slutar för dagen, för idag är Pocahontas här på blixtvisit! Vi hinner träffas och äta middag innan hon tar flyget ner till Skåneland igen. Var vi ska äta har jag ingen aning om iom att Poca har dissat alla mina favorithak här på söder så det får bli upp till henne denna gång! Tänkte ta med henne och träffa farbror Kina men dissar hon även honom kommer jag ta det väldigt personligt iom att jag gillar honom så mkt!(vet inte ens hans riktiga namn)


Dagens naglar är Sinfulcolors "Kismet", tre lager mot min vilja men det behövdes tyvärr.

  

Av Yazz - 12 april 2010 20:40

....kan hindra mig ifrån att kolla på min måndagsserie för nu har jag hittat ett sätt som tillåter mig att kolla trots trojanerna! Skam den som ger sig så nu ska jag och mina rosa naglar kolla tills vi somnar....

   e.l.f Fushia


ELF · Rosa
Av Yazz - 11 april 2010 19:48

Det är inte många som sett mig så här naken......visst ser det skumt ut??

Istället blir det mer färg på min sovrumsvägg till sommaren för taveltjejen har återkommit att hon gärna målar mina tavlor men först efter sitt bröllop i maj!!Inga problem för den väggen har varit helt tom så länge nu så jag kan gott vänta ett tag till!

Av Yazz - 11 april 2010 15:36

Varje år fixar jag till min balkong tidigt iom att jag har sol från tidig morgon till sena kvällar. I min balkonglåda har jag odlat en sommaräng med en massa olika småblommor, dock har jag lådan stående på golvet iom att jag inte får ha den hängande utanför, kinkig hyresvärd som säger att lådan kan ramla ner i huvet på någon, men under mig har jag bara sten och gräs och ingen trotoar. Men men orkar inte med henne så den står som sagt på golvet och där ska det odlas nåt fint iår med.

Idag åkte jag till Bauhaus för att köpa blommor, jord och nya krukor men jag va inte den enda som hade tänkt göra fint hemma. Hela varuhuset såg ut som ett slagfält, folk överallt, blommorna såg ut som att det varit med om en hård vinter och jorden va slut. Så jag vände och får ta en ny sväng i veckan då jag hoppas det är lugnare och de hunnit få in lite mer varor.

Vid denna tid varje år brukar jag även plantera om alla mina blommor. Intresset för mina blommor har kommit med åren, antagligen för att min mamma alltid har haft en trädgård inomhus. Jag har alltså inte alltid varit snäll mot växter...

När jag var i sena tonåren var mamma bortrest 14dagar, hon tjatade om att jag skulle vattna alla hennes blommor medan hon var borta. Detta betydde att jag skulle vattna, spraya och gärna prata med de oxå. Dagen hon kommer hem, hör jag pappas bil köra upp till huset och springer fram till fönstret för att kolla ut, hör hur det prasslar till och kollar ner på den vissna blomman och får PANIK!!!Jag hade inte vattnat de en enda gång på 14 dagar...och det var så klart det första mamma lägger märke till när hon kommer in. Blommorna är hennes liv!

Det är söndag och därmed vilodag för både mig och mina naglar, jag har lackat av de, filat, oljat och lackat på förstäckare. Ny dag imorgon, nya färger i veckan.

  


Av Yazz - 10 april 2010 20:46

Orange, orange, apelsin! Fick detta Essie lack av Arre igår, chabby cheek. Den passar resten av min samling orange lack men som alla andra av min lack finns det en unik färgnyans i även denna så säg inte att alla ser ut att vara samma orange färg! Denna är mer antik orange, typ som gammelrosa men orange. Fick inte med den exakta färgen på bild, behöver en ny kamera....

Essie börjar klättra upp bland mina favoritlack, lätt att måla på och det blir en jämn och fin färg på engång. Dock täcker den inte förrän efter tredje lagret men det kan jag leva med iom att de är så fina. Finns inget perfekt här i världen, inte för gnällspikar ifrån Närke.....

Nu ska jag lägga mig under täcket igen och kolla film, har inte mått så bra idag och däckade mitt på dagen i 3 timmar, ingen feber utan mest bara trött i kroppen för er som ville veta...over and out!

  


Av Yazz - 10 april 2010 12:26

Mitt sovrum inredde jag för snart ett år sen men fortfarande är en hel vägg helt tom för jag har såååå svårt för att hitta tavlor jag vill ha. Först hade jag tänkt att jag skulle köpa en massa svarta ramar i olika storlekar och former men kom aldrig igång med det så det lades ner.

För ett tag sen hittade jag jättefina tavlor på Inneboende på söder som jag föll pladask för men när jag såg prislapparna var de inte lika fina längre....eller joooo de är fortfarande lika fina men det skulle kännas att lägga 4000kr*2 på de. Så när jag såg tavlorna hemma hos blockettjejen som köpte Pocahontas brudklänning såddes ett litet frö i mitt huvud, jag vågade ju inte fråga henne då om hon målade och sålde tavlor iom att hela försäljningen av klänningen var en fars. Så i veckan letade jag upp hennes nummer, smsade frågan och fick svar att hon självklart kan måla tavlor åt mig!!! Jag hoppas att hon kommer måla liknade tavlor som jag hittat, skulle helst vilja ha lotus eller persikoträd, bara de målas i cerisa och rosa toner!Hennes egna tavlor var liknade dessa.

Det här är de jag hittat i butik, helt underbara eller hur??Skulle vara så snygga på min bruna vägg i mitt svarta/cerisa sovrum! Nu hoppas jag bara inte hon tar 4000kr st för tavlorna hon ska måla på beställning....

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards