Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Smycken

Av Yazz - 30 oktober 2009 23:26

Jag har hamnat i Örebro ikväll efter en åktur på min kvast(Snäckan). Fick sällskap av Cats som hoppade av på vägen.

Väl hemma plingade det på dörren i ett, vissa som ville önska mig grattis i efterskott och andra som ville kolla Miis smycken. Min farbror Lou fick ett frispel på "blinget" efter att hans fru hade sprungit och visat 20:e halsbandet för honom.

"Köp det första du visade!"(Irriterat)

"Vilket va det då?"(Hoppfullt)

"Inte fan vet jag!Jag hittade bara på.Ta vilket du vill bara du är nöjd!"

Vi andra asgarvade så klart. För hon gav sig inte utan skulle sen visa alla olika armband oxå....


Min mellanfaster som vi kallar "aftonbladet" för hon alltid kommer med nyheter och skvaller, gick på ordentligt och köpte en massa smycken åt sig själv. Min pappa frågade vänligt va hon skulle ha allt till: "för att jag har jobbat så hårt hela året och känner att jag förtjänat det!!"

Hon låter precis som Lilla söta som alltid säger att vi förtjänat allt vi shoppat.....kanske ligger lite sanning i det. Ibland iaf.


Ibland känns det som att min uppgift i livet är att förmedla och göra andra glada. Det värmde att se min faster så glad för jag vet hur tufft hon haft det senaste tiden. Att förmedla Miis smycken va sån liten grej att göra för mig men gav min faster en energikick och inspiration säkert flera dagar framåt.

Med förmedla menar jag självklart inte bara att sälja på andra saker utan att små gester, små tröstande eller underhållande ord som kan göra så mkt. Att få andra att skratta ger mig en energikick. Jag bjuder på det.

 
 
MissAnki

MissAnki

31 oktober 2009 18:38

Det är klart det stämmer med att vi förtjänar allt ;) Hittar man något man gillar varför ska man inte kunna få unna sig det??

http://www.finest.se/MissAnki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 7 juli 2011 15:57


Igår bröt jag mitt löfte att inte köpa Chanellack....det blev ett underbart gult lack! Säljaren behövde inte ens sälja in det utan jag betalade på 5sek och ville bara hem för att testa det. Hann dock inte testa det hemma igår så meningen var att jag ...

Av Yazz - 31 maj 2011 16:25

Jag vet att ni måste ha tröttnat på att se Björns nylle varje gång ni klickar in på min blogg så här kommer dagens naglar. Glädjen att upptäcka att man har ett lack i sin låda som man aldrig provat och inse att färgen är så sjukt fin, är det bästa ...

Av Yazz - 24 maj 2011 16:00


Man glömmer verkligen bort hur små nyfödda bebisar är. Fick lunchbesök av Eve och Freja som är 4v gammal. När jag tog upp henne ur vagnen föll armarna, benen och huvudet åt alla håll, snacka om nykläckt söt liten tjej!   Ibland får jag infall, id...

Av Yazz - 20 maj 2011 10:08

Igår var jag på min efterlängtade fotvård så nu är mina fötter som ett par barnfötter igen. Jag hatar ju verkligen både mina egna och andras fötter så det är skönt att få någon annan till att göra de fina.   Dock hatar jag fötter av andra anledni...

Av Yazz - 17 maj 2011 10:55

För en tid sedan fick jag ett brev på posten av Grodan. Snäll som hon och hennes chef är ansåg de att jag behövde detta kort mer än hennes chef..... Så jag tackar Café Opera, "Kajsa" och Grodan för detta!     Sen får vi hoppas att Lisorna int...

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards