Alla inlägg under november 2009

Av Yazz - 16 november 2009 17:01

Resan började som sagt med att vi blev hämtade i limosiner på kontoret och blev incheckade via VIP service dvs man kommer in bakvägen på Arlanda och tas om hand av personal som sköter allt åt oss. Incheckning, passkontroll och sen sitta i en egen lounge, sippa på vin i väntan på att få transport till flygplanet med bil/buss. Helt klart nice även om det kostar en slant.

 

I München möttes vi av en tidig höst med gula löv, uteserveringar och plusgrader, vi var helt klart för påpälsade iom att vi trodde det skulle va som här hemma. Vi hade tyvärr lite otur för det var en nazist demonstration denna helg så det av mkt folk och poliser över hela staden. Vi fick en påminnelse om landets mörka historia….

  

 

Hotellet var 5stjärnigt och vi blev som galna när vi kom in på rummet. Cats fick inte röra en sak förrän jag hade fotat allt, sen gick vi loss på allt man kunde trycka på och öppna. Höjdpunkten var porrbelysningen i form av en spotlight som var rosa och riktad till sängens mittpunkt! Vi fick dock ingen användning av mkt då vi hade 35min på oss att duscha och svida om inför middag och utgång. Efter en bartömning på hotellet gick vi vidare ut i mörkret till en nattclub för att tömma baren även där. Tyskar kan inte göra White russians så jag fick skicka tillbax den och be de göra om som jag ville ha den, det hjälpte inte….jag fick dricka annat denna helg och mina kollegor fick i sig en massa goda GT:n made by Yazz dvs 50/50(de va inte så glada dagen efter). Man kan ju inte va nöjd hela tiden men jag drack nog världens godaste Chai Latte på Lavazza, drink som drink right?

 

Efter frukosten var det dags för den officiella guideturen av staden, det gick fort och vi hann passera en massa kyrkor och parker men vi fick ingen bra information om staden, inget jag minns iaf. Jag har ju varit där förr och minns det inte riktigt som jag fick uppleva den i helgen. Men vi stannade vid en stort palats som visade sig vara ett sommar ställe som en italiensk ingift prinsessa tvingat sin man att bygga. Denna ”stuga” va grotskt stor(bild nedan) så jag kunde inte ens få med hela på bild. En kollega som halvlåg bakfull längre bak i bussen muttrade spontant vid synen på sommarstugen ” Tänk när min tjej ber mig dammsuga huset….” Det utbröt ett asgarv som inte tog slut.

  

 

München har 6 bryggerier som brygger 6,5miljoner liter öl varje år vid Oktoberfesten. Inte ens en dl går till mig för jag dricker ju inte öl men jag övertalades att äta en bratwurst som man tydligen måste göra när man är i Tyskland. Det behöver jag aldrig mer göra om….men jag fick med den på en bild med våra naglar.

  

Det blev en del shopping av julpynt, nagellack och lite annat. Dyrt och det är samma saker som här hemma så shoppa kan man göra här hemma istället.

Mot kvällen var det dags för avförd mot Garmisch-Partenkrischen, det platta landskapet byttes ut mot Alperna på bara 7mil. Min första gång där och det blir nog inte så många fler men det va verkligen sjukt vackert och mysigt. Kunde inte sluta ta bilder på bergstopparna och alphusen med alla målningar. Mina hemtrakter men inte alls min hemma miljö.(jag är född 10mil därifrån)

 

Söndag morgon åkte vi linbana upp på Tysklands högsta bergstopp, 2962meter. Det var en ganska läskig färd upp för vi alla trodde vi skulle krasha in i bergväggen. Jag lugnade ner alla hysteriska tjejer att de va trygga så länge de hade mig nära för min spåtant har sagt att jag ska leva länge....

Väl uppe på toppen möttes vi av en storslagen syn, hur kunde Gud skapa allt detta? Jag är så glad att människor njuter av detta även om jag troligen aldrig kommer göra om det själv. Ett hus med en mark kostar 24milj kronor i dalen….och åka dit för att åka skidor lär ju inte hända i detta liv som Yazz heller.

      

 

Färden tillbax till flygplatsen gick i sömnets tecken men jag väcktes till liv vid passkontrollen där jag fick ta av mig i stort sätt ALLT!!!!! Jag trodde de skämtade men nääää ta tom av dig stövlar och kofta röt gubbj****! Så där stod jag i leggings och ett tunt linne, jag hade inte ens ett smycke eller klocka på mig. De gjorde samma sak mot Eve som stod vid nästa spärr. Droppen va när vi hörde någon busvissla, då hade jag lust att slå till någon även om jag skrattade så jag höll på att dö. Vakterna verkade också roade över makten de har…..dumma tyskar. Och nej jag hade inget olagligt på mig utan tror starkt att de pep med flit för att ha nåt kul att göra.

 

Resan har varit så rolig med många skratt och mkt mat(som jag kunde levt utan för tyskar och mat går inte ihop). Det är stooooor skillnad mellan norra och södra Tyskland, norra är sunk och missär medan södra är gammal historia, rent och vackert. För där är jag föddFlört!

Kunde under helgen inte låt bli att tänka på hur mitt liv hade sett ut om jag hade växt upp där. Kom ingenstans för jag kan inte tänka mig ett annat liv än det jag har. Jag hade ju inte träffat alla jag har i mitt liv och inte haft mitt liv som det är idag. Och så hade jag pratat ett fruktansvärt fult språk. Och bloggat för er hade jag inte heller gjort. Tur livet artar sig efter vad vi vill, nästan iaf.

 

 

 

Av Yazz - 16 november 2009 11:10

Jag är tillbax, jag är trött, glad och har haft skitkul. Jag vet oxå att ni är ivriga på en uppdatering men hinner tyvärr inte skriva allt just nu men resan startade i fredags med en limosintransport till Arlanda och incheckning via VIP service....så ni kan nog lista ut hur resten av resan va! Cool


  

Av Yazz - 13 november 2009 10:23

Nu är vi redo för resan! Kontoret kryllar av resväskor och vi har precis kommit på att det är fredagen den 13:e....och vi ska ut och flyga...och jag har målat mina naglar blodröda....

Tur att jag inte är vidskeplig!!!Skulle nåt hända så är det inte pga av en siffra utan nåt miffo som inte ska jobba som flygtekniker eller pilot! Eller nån som är bombfetisch.

Jag kommer inte kunna uppdatera med varken bilder eller text men LOVAR att ta en massa bilder och se till att det händer en massa galna saker som jag kan skriva om på måndag!


Ha en underbar helg!

MMS-bloggning  


Av Yazz - 12 november 2009 21:28

Färdigpackad men inte nöjd på långa vägar. Jag har lyckats begränsa mig till en resväska och en liten handväska....

Har växlat pengar(hittade även lite EUR hemma) och packat ner passet, tarotkorten och 2st nagellack. Det viktigaste! Även kameran är med så jag kan ta bilder åt er så klart. (ovan saker är packade i handväskan då jag inte skulle riskera att skicka de som incheckat baggage)

Sen har jag packat ner en massa kläder....lyckades även köpa en söt klänning på väg hem idag så den åkte oxå ner i väskan. Därimot har jag bestämt mig för ha med min Peak jacka för jag vägrar frysa på bergstoppen.


Nu ska jag kolla klart på spelmissbrukaren på Lyxfällan och sen sova.




Av Yazz - 12 november 2009 16:10

     


Har nog kollat på klockan 10ggr per minut idag, tiden står ju still! Ska ner på massage om en liten stund och sen hem, packa och komma i säng itid så jag är utvilad inför en galen helg!


Bara naglackasväljandet kommer ju ta typ en timme.....måste ju ha 2 lack för helgen!

Av Yazz - 11 november 2009 20:52

....min tarot kortlek oxå. För en av kvällarna ska vi ju ha pjamasparty med mina kort i centrum.

Denna kortlek är helig för mig så den packas dock inte ner i stora väskan som ska checkas in utan tillsammans med tandborsten, passet och plånboken i min handväska.


  



Av Yazz - 11 november 2009 20:30

Veckan har gått så fort, troligen för att jag har nåt att se fram emot till helgen.

Har redan börjat packa för att inte stressa imorgon kväll men känner jag mig själv rätt kommer jag packa upp allt imorgon och packa ner ännu mer kläder jag tror jag kommer behöva.


Vädret i Munchen är runt plus 10-12 grader medan det är minus 12 grader i Garmisch på söndag. Packningen blir ju helt omöjlig, vill ju helst ta med mig min kappa istället för Peak jackan iom att den kommer bli alldeles för varm i Munchen men å andra sidan vill jag inte bli lämnad på bergtoppen som en frusen isdrottning heller. På tal om isdrottning finns ju Tomteland utanför Mora, vid vårt besök där för 11år sen fanns det en massa tomtar, troll och häxor(som liknade mig så mkt att jag tog en bild med häxan). Mitt i detta sagolika område som va såååå roligt trots att vi alla va vuxna så kommer en isdrottning glidande över den isbelagda sjön, upplevelsen va helt overklig och så vacker så minnet består. Jag skulle antagligen inte se lika vacker ut om jag blev en isfläck på berget i helgen så jag tar min varma jacka och får stå ut med att det antagligen blir för varmt.


Skulle enkelt testa klänningen jag ska ta med mig men lyckades dra sönder dragkedjan....så klart. Kändes skit men jag tyckte min kvinlighet skulle rädda situationen men som allt annat kvinnlig (laga mat, städa, stryka osv)jag ger mig på att göra misslyckades jag så klart med att sy oxå. Så i nästa liv ska jag bli man. Eller prinsessa så jag har tjänstefolk som gör allt åt mig.  


Skor har jag begränsat till 2 par stövlar men jag ville helst ha med mig pumps till clubbesöket men jag får inte plats och fick stränga order att INTE ta med mig två väskor. Så jag får väl låta bli men pressa kan man väl få göra i väskan.....?Eller det kallas väl att planera sin packning på finare svenska.




  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards