Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Yazz - 5 februari 2010 18:47

Vaknade utvilad, jobbet gick som på räls hela förmiddagen, solen sken och jag shoppade!.

Jag och HF skulle ut på en rask promenad på lunchen och mitt förslag var så klart att ha ett mål i sikte...det blev Tott & Co på Folkungagatan, vi skulle "bara" dit och sen vända. Men som alltid så blev det ett par stövletter för henne och en söt liten mörkturkos/grön klänning för mig. Väl i kassan får jag syn på en stor ring som jag snabb sätter på fingret och köpte den med!! Sen blev den samtalsämnet på jobbet för det var svårt att inte lägga märke till att jag plötsligt hade en stor bling ring på ringfingret. Fick höra att den såg ut som Påvens ring, Gudfaderns ring osv, så jag tyckte att alla skulle visa mig respekt genom att kyssa min ring så klart, för så gör man på Påvens ring och även Gudfaderns. (hästhuvuden i min säng klarar jag mig utan)

Som ni hör har det varit en väldigt flamsig dag idag...den var toppad med avslutningstårta för lilla My som ska ut på jorden runtresa 1 år. Skittrist för hon va mitt mobboffer på jobbet, drev m hennes klassiska 80-talist attityd hela tiden. Jag, jag och åter jag-attityd där allt hon gjorde, varit med om alltid var så mkt bättre än alla andra. Inte så att hon va störst bäst och vackrast attityd men som många andra 80-talister så är de gärna felfria med stort självförtroende.   

I början gick hon i försvar och blev arg men när vi dragit några exempel på olika händelser så började även hon att skratta åt det iom att det stämde. Tex när jag kommer in i ett kök med säkert 15pers som sitter och äter hämtad mat eller matlådor. Jag frågar högt vilken mat som luktar så gott, vem svarar direkt utan att ens tveka...jo lilla My så klart som sitter m hemgjord matlåda. Jag svarade att "ja det är klart det är 80-talistens matlåda som luktar mkt godare än ALLA andras" sen utbrast ett asgarv.

Nu ska ni alla 80talister inte ta åt er som hon gjorde men vi är alla uppväxta under olika årtionden och på olika sätt beroende på hur samhället såg ut just då. Detta speglas faktiskt ganska tydligt i vårt sätt att tänka om oss själv och vår inställning till saker, på gott och ont. Men alla måste komma ihåg att se charmen i allt och kunna skratta åt livet. Annars kommer vi alla gå under oavsett när vi är födda.

Jag fick visa leg på systemet för ett tag sen, jag började skratta och frågade om hon menade allvar. När hon såg min ålder blev hon paff och bad om ursäkt, sen ville hon försvara sig med att 70-talister var mkt svårare att se ålder på än 80-talister. Hon menade på att det berodde på att 70-talisterna va uppväxta utan snabbmat och smink medan 80-talisterna va uppväxta på micro- och friterad mat samt började sminka sig mkt tidigare än andra, därmed såg de äldre och inte lika unga som 70-talisterna. Jag hade ju klarat mig utan utlägget för jag var mest nöjd över att hon frågat efter leg.

Pappa tycker när han blir arg på mig att 76:orna är en dålig årgång för vi duger tydligen inte till nåt...dvs vi gör inte nåt enl tradtion som att gifta oss och skaffa barn (för vi har för kul för länge)!  


Ha en skön fredag mina små troll!  

Min ring och dagens naglar. Tidigare i veckan hade jag bla dessa två färger, övriga fick jag inte med på bild.

    

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards