Alla inlägg under oktober 2009

Av Yazz - 26 oktober 2009 20:35

"Är det kärleken som jagar ödet eller ödet som jagar kärleken?"


En gåta ingen någonsin kunnat lösa......

Av Yazz - 26 oktober 2009 20:22

Då är man officiellt ett år åldre...eller yngre enligt min egna räkning. Flört

Min mamma brukar varje år ringa mig prick på födelsetiden men iår fick jag vänta över en timme för att sen bli orolig och ringa henne istället. Hon hade kollat på klockan strax efter 0900 för att påminna sig själv om att ringa en timme senare men lyckades glömma det iaf. Hon va helt förstörd och anklagade sig själv för att va en dålig mamma som glömde sin dotters födelsetid.Glad Hon är en bra mamma och har alltid varit det trots att vi är väldigt olika.

Imorgon är det årliga födelsedagsmiddagen med mina tjejer. Ser fram emot det och allt kackel.


Nu ska jag dricka ett té jag fick i present idag!


  

Det blev en del lila idag, så även mina naglar!




Av Yazz - 26 oktober 2009 10:22

....men efter 30 spelar åldern ingen roll längre,man räknas vuxen som alla andra!  

Av Yazz - 25 oktober 2009 18:31

I förra veckan satt jag och klicka runt på Gratisbio.se i brist på annat att göra. Då jag själv har jobbat på SCB med intervjuer över telefon vet jag hur det känns när folk skiter i att svara på lite enkla frågor så jag brukar svara på undersökningar här och där hela tiden. På Gratis.se fanns nån undersökning med en massa frågor om olika branscher och företag. Jag svarade ganska snabbt men försökte va noga med att inte svara på sånt som hade följdfrågor.Trodde jag. Blev idag uppringd av Fortum som sa att jag hade kryssat i att jag var intresserad av billigare el. Pinsamt iom att jag redan har Fortum och det visade det sig även att jag redan hade det billigaste avtalet oxå. Oops....

Jag brukar aldrig svara på telefonnummer som jag inte känner igen men detta va en skånenummer så jag tänkte det va nån jag kände nerifrån. Nästa okända samtal kom ifrån Gotland 10min senare(känner igen väldigt många riktnummer iom mitt jobb på SCB) Ifrån Gotland ringde hon för att försöka sälja på mig trosor, tydligen hade jag kryssat i att jag va intresserad av det oxå.... när jag artigt avböjde trospaket för 69kr/mån va den unga gotlänskan kvick som fan med "ok men har du ingen karl i hushållet som är intresserad av kalsonger då??"

Jag brast ut i ett sånt asgarv så hon började oxå skratta och önskade mig en trevlig kväll skrattande. Jag skrattar faktiskt fortfarande åt hennes kvickhet denna söndag kväll. Hon kommer komma långt som säljare.  

    


Nu ska jag varva ner och kolla på Gossip!



Av Yazz - 25 oktober 2009 10:12

Nu är det officiellt vinter. Det är nu jag skulle vilja va björn så jag kan sova till våren.

Det blev en sväng till Mii igår, träffade hennes nya tillskott i familjen. Sååååå liten kille, man glömmer ju snabbt bort hur små de är när de föds, igår kändes storebror som en jätte fast han oxå är liten Glad.


Det blev den vanliga shoppingrundan och så lunch på BK, vilket inte var vårt första val men det enda valet vi hade pga barnvagnarna vi hade med oss. Man inser inte vilka begränsningar det är att ha barnvagn. Jag är van att det bara är jag och min rumpa som ska få plats nånstans. Hur som helst fick jag med mig en massa smycken som jag blinga med när jag kom hem sent igår, hängde på mig alla jag själv ville ha och såg ut som en hip-hopper, yes a am.


Idag är det storhandling på schemat, nu är det verkligen tvärtomt hemma. Mamma säger att man alltid ska ha fullt kylskåp hemma ifall man får oväntat besök, det händer ju inte speciellt ofta i Sthlm utan jag hinner ju ner till Konsum innan gästerna anländer. Men jag har ändå fått i mig att man ska ha en massa mat hemma så jag åker och fixar det idag.


  




Av Yazz - 23 oktober 2009 19:33

Fick blommor idag, en söt liten höstbukett. Jag hade redan målat mina naglar som turligt matchade snyggt.Cool


Nu är det helg och ledigheten kunde inte komma lägligare. Synd bara att jag känner mig hängig och febrig...kan kanske bero på dagens massagepass, hon tog i ganska hårt för att mjuka upp mig.

Måste må bra imorgon då jag ska på blixtvisit till Mii i Uppsala, för att träffa hennes nyfödda lilla son. Och så stjärnkillen till storebror oxå. På väg hem kommer jag ha med mig hennes smycken, så för er som vill ha lite höst och vintersmycken så är det bara att höra av sig under veckan för en visning.

Nu ska jag vila mig frisk. Kram och gonatt!


  

Av Yazz - 23 oktober 2009 15:29

Här kommer det ett klippt på en scen som jag fortfarande kan skratta åt.

Tack och lov för youtube där man kan hitta allt man söker när man vill.

Av Yazz - 22 oktober 2009 19:32

Även fast dagarna går sakta går ändå veckorna sjuk snabbt. Redan fredag imorgon.

Ikväll är det tvättstugan som gäller och strax får jag sällskap av Lizz som ska tvätta i min tvättstuga då hon har lite strul i sin egna ganska obefintliga tvättstuga. Tur för henne att vi bor så nära varandra och kan springa emellan så här. Har inte mkt att bjuda på hemma för det eeeekkkkkar i kylskåpet men imorgon är det lööööning äntligen så jag kan åka och storhandla en massa saker. Det har aldrig nånsin vart så långt mellan två löner som denna gång....



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards