Alla inlägg under oktober 2009

Av Yazz - 15 oktober 2009 21:46

Efter 17v satt jag äntligen i stolen hos mina favoritfrisörer, 2 systrar på söder. En av de har tom hunnit gifta sig under tiden så vi hade mkt att prata om medan hon klippte mig. Vi är i olika åldrar och kommer ifrån olika städer, olika bakgrunder ändå har vi flera ggr kommit fram till att känner samma personer. Så en hel del kackel och skvaller hinner det bli på de 30 minuterna det tar att toppa mitt hår. Lyckades övertala henne till max 2cm denna gång för jag vill testa att spara ut lite längd nu under vintern.


Dax att sussa för natten och imorgon är det fredag IGEN. Tiden går sjukt fort......

  

Av Yazz - 15 oktober 2009 08:53

Vaknade svullen imorse av trötthet. Vill bara sova. Och så läser jag me svullna ögon dagens horoskop:


Skorpionen
23/10–22/11.
Det finns just nu personer i din omgivning som gärna hjälper till att sätta sprätt på dina  slantar, så håll hårt i plånboken!


Så det blir nog inga stövlar idag!


Men en frisörtid ska nog bokas in för nu är det rekordlängesen jag klippte mig, hela 17v sen. Mitt max brukar vara 8-10v innan håret hänger som tovor på huvet(ville ha så långt hår det bara gick till Pocas bröllop därav den långa tiden).

Av Yazz - 14 oktober 2009 20:36

Verkar ha varit saknad idag. Ni har varken sett skymten av mig på bloggen eller msn och knappt på mobilen.

Men nu är jag här och imorgon är allt som vanligt igen.

Har varit på kurs hela dagen inne i stan, nytt system på jobbet som vi ska börja med. Jättekul att lära sig nya saker och fler system, det blir lättare att felsöka här och där när man kan olika saker istället för att sitta i samma gamla hela tiden som inte utvecklas.( och så bra att med sig i baggaget liksom.Oskyldig)


När man ändå är inne istan kan man ju inte låta bli att snurra runt och kolla i allllllla butikerna. Och mest hittar man när man inte har pengar att shoppa för....så klart!!!!

Hade med mig en massa plagg ut ifrån en provhytt men så började Pocahontas eviga j-la kommentar "klarar du dig utan denna eller MÅSTE du verkligen ha den?" Svaret på den sketna frågan är 9ggr av 10 alltid nä jag behöver inte de skorna/tröjan/toppen eller what ever. Så jag lämnade alla 4 plagg och gick ut med bara en svart bastop. För en svart bastop kan jag aldrig ha för många av utan den behöver jag och kan inte klara mig utan! (jag hatar när hon och jag shoppar och hon ställer den frågan...den förföljer mig och mitt samvete när jag tom är självSkrikandes)

Hur som helst så har jag kollat runt på jackor men hittade inget jag ville ha, för min kära mor ringde mitt i och spelade på mitt samvete om mina dyra shoppingvanor som jag själv tycker är väldigt sunda jämfört med andras.(och anpassade till min egna ekonomi) Så jag får nog köpa saker och dra av halva summan när nån frågar, jag får börja ljuga med andra ord för att folk ska sluta lägga sig i va jag gör av mina pengar. Kyss

Tex så hittade jag sååååååå snygga stövlar på DKNY på NK som för Pocahontas, Lindish(som oxå får mitt samvete att veckla) och min mamma kostar 1650kr. (För er andra kostar de 3300kr.) Jag är helt såld på de!!! Hade jag haft med mig Lilla söta eller Cats hade de sagt att jag ska köpa allt jag kollar på, troligen för de har samma sjukdom som jag! No limits! (And lots of credit cards).

  

Kvällen avslutades med sushi på Rice med Arre som äntligen efter 5mån fick ge mig skålarna hon köpt i Istanbul. Helt klart värda att vänta på! Tack!!!!

    






Av Yazz - 13 oktober 2009 20:09

Nu är det höst på riktigt, kylan biter fast överallt. Påminner mig om att jag måste köpa en ny jacka ganska snart, är ju helt utan vinterjacka nu. Få se om jag får med mig Arre att jaga en jacka imorgon innan vi går och äter. Det blir samma sushi ställe som lilla söta och jag va på förra veckan, mums!

Imorgon är jag på utbildning hela dagen...boring....very boring men man kanske lär sig lite nya saker så hjärnan får jobba lite extra under denna dag(som om jag inte redan har en massa info däruppe redan).


Nu somnar jag vilken sekund som helst så det blir nog inga desperata hemmafruar för mig ikväll.


Natti natt....



Av Yazz - 13 oktober 2009 08:53

Nu dalar första snön ner över Stockholm, det är den 13okt.

"Det snör det snör!" utbrast just min noska kollega, alla va mer fashinerade över uttrycket än snö utanför fönstret.Skrattande

Av Yazz - 12 oktober 2009 20:46

Hur kan man klaga på hösten?! Mörkret, vackra färgerna, te, kakor, tända ljus, soffa, tv, filten. Årstiden som läker ens trötta själ och slitna kropp efter en hysterisk sommar med kraven på vädret, uteserveringar, sena nätter och rosévinet. När hösten kommer är det ok att dra sig tillbax utan att nån ställer krav och undrar varför man varken syns eller hörs. Och jag får vara den skorpion jag vill vara på hösten.

Så sluta klaga och njut av att hela er kropp och själ inför nästa hysteriska vår och sommar!


 OPI-Oh...to be 25 again heter lacket.

  

Av Yazz - 12 oktober 2009 18:50

Har längtat till denna kväll sen förra måndagen, för snart börjar min nya älsklingsserie!


Dagen har vart effektiv men dödstråkigt. Det roligaste jag gjort idag va att sitta och kolla ut genom fönstret på tanten på kontoret mittemot. Hon satt precis som jag med hörlurar och lyssnade på musik kan jag gissa(jag har haft Spotify hela dagen)Idag hade hon placerat 2 nya orkidér i sitt fönster men valt fruktansvärt fula ko-koppar som krukor....hade lust att sätta upp ett stor lapp med meddelande om att hon borde byta till snygga krukor. Själv har jag mitt fönster som avlastningsplats för väska, sjal och matlådor så jag kanske inte ska klaga på hennes snygga blommor. Fattar ni nu att jag haft en totalt händelselös dag. (jag har tidigare inte haft utsikt ifrån där jag sitter men iom lite ommöblering förra veckan har jag utsikt numera)


Nu ska jag få på mig mina lila myskläder och lägga mig i soffan för att kolla på min serie.


Ha en skön måndagkväll!

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards