Alla inlägg under februari 2010

Av Yazz - 23 februari 2010 13:01

Önskar jag förstod va de sa men jag skrattade ändå. Skadegläjde är den enda samma glädjen sägs det men den här "coola" killen för skylla sig själv som har brillor inomhus.

Av Yazz - 22 februari 2010 11:38

Det tog mig prick 2 timmar att komma till jobbet idag, en resa som normalt tar 20min dörr till dörr. All tågtrafik står still så det var ersättningsbussar, bussar som var fulla redan på första hållplatserna där de startade, jag skulle gå på 3 hållplatser efter det, tror ni ens bussarna stannade? Efter att ha stått i kö tog jag och granntjejen oss vidare till hållplatsen innan där det såg ut som om bussarna faktiskt stannade men kön där var 5ggr längre så vi terror ringde taxibolagen tills nån svarade och kunde skicka en bil. Det blev en timmes väntan på den taxibilen och sen tog det ytterligare 30min till jobbet iom att hela Nynäsvägen stod tvärstilla.....suck säger man då!

Nu är jag iaf här och kan bara hoppas att jag kommer hem ikväll.....

Det jobbigaste är ändå att det är -25grader idag hade det vart lite varmare hade jag valt att promenera till jobbet vilket tar ca 1 tim.

Man undrar ju vilket land vi faktiskt bor i, OK om vi bodde i Afrika och det började snöa ifrån ingenstans, jag kan då köpa att det blir kaos men vi bor i NORDEN och vi borde vara bättre förberdda på detta plus att det faktiskt är 3:e månaden som det är så här mkt snö, lär man sig inget, kan man inte vara bättre förberedd???Vi verkar ha en massa guldfiskar i detta land för alla verkar bli jättechockade varje morgon de vaknar och står helt handfallna.

Alla är som Doris i "Hitta Nemo" de simmar 2meter och glömmer sen bort var de befinner sig och varför. Skärpning!

  

Av Yazz - 21 februari 2010 18:39

Snö, snö, snö och snö! När ska det ta slut??Börjar ledsna över att vädret begränsar mig....inatt kände jag att sista flingan hade dalat ner över mitt tålamod! Hela helgen har jag kört Snäckan med rädsla för vi hela tiden har kört fast överallt, när vi kom hem inatt fastnade vi i en driva på väg in i min parkeringslucka. Det tog ca 30min av ilska, slit och verktyg som ett paraply och en sopkvast innan vi lyckades få in henne i luckan. Ännu mer irritation när man ser grannarna kolla ut och på oss istället för att öppna fönstret och fråga om de kan hjälpa till!!!Det var ju ändå mitt i natten och det snöade fortfarande en hel del. Nu står bilen ändå i sin lucka och där lär hon få stå tills det blir vår eller tills hyresvärden tar sitt ansvar och skyflar bort snön.


För att berätta mer om min underbara tjejhelg så har tiden gått så fort men vi har hunnit med ganska mkt och träffat en massa folk. Fredagen var vi hos Dandan och hade även deras sällskap under dagen på lördagen då det blev mer shopping. Vi avslutade shoppingturen med att Pocahontas fick en makeover hos sin kompis som kapade hela håret på henne. Det blev riktigt snyggt, en page med kort lugg. Blev så sugen på en dramatisk förändring jag med.

Kvällen avslutade vi med en tjejmiddag hemma hos Lindisch,där vi åt så mkt så vi fortfarande va mätta när vi vaknade i morse....  


Idag blev det lunch i Farsta innan det var dax för Pocahontas att flyga tillbax ner till Skåneland igen. Jag hoppas hon kommer snart igen annars får det bli en tur för mig att åka neråt.


Helgen har handlat om att umgås och shoppa och det har vi verkligen lyckats med....speciellt jag. Det blev 2 klänningar, en vårjacka, nattlinne, nagellack och lite heminredning.

  

Av Yazz - 19 februari 2010 22:55

Dagen började med en Snäcka som satt fast i snön, efter många puttar och en massa svordomar fick vi loss henne och kunde komma iväg. Typ 20min senare.

Vi började i Skärholmen där jag shoppade loss ordentligt, det blev en jacka och en supersnygg klänning och så självklart ett nytt OPI. Det vara 30% rabatt så jag gick loss ordentligt men kom "bara" ut med ett. Insåg att jag hade färgerna redan eller så har jag liknade redan...

Nu är vi hos Dandan och har pjamasparty med lilla Lucas som fyller 1mån idag. Allt som går att firas ska firas för att göra alla dagar speciella och minnesvärda här i livet. Annars går åren snabbt förbi och man har inga minnen som särar åren åt. Lilla Lucas är en söt liten kille som som många andra spädbarn ser ut som en liten pensionär. Denna kille hade även ett prästliknade utseende, hur nu en genomsnitts präst ser ut....men jag sa det högt och fick genast medhåll från mamma Dandan att hon oxå hade fått samma känslor om präst Lucas. Kanske betyder det att han en dag kommer bli präst eller så har han lämnat ett liv som präst.   

Men innan han bestämmer sig för att bli prälle kommer han få en väldigt pimpad uppväxt, checka hans garderob och napp......

      


Av Yazz - 19 februari 2010 10:36

Det blev East igår, maten var inget jag gör om igen och vi blev placerade längst in i lokalen i ett sidrum så man såg inget annat än träväggar. Men vi pratade i ett så det var jättetrevligt och jag glömde bort både maten och lokalen.

  

Nu ska vi fixa oss och ser bär det av söderut där vi ska shoppa några timmar och sen ta oss ner till Dandan. Som det ser ut nu är jag glad om vi kommer ner helskinnade med tanke på snöstormen, hem lär vi inte komma så vi sover kvar och hoppas att Lucas inte är ett skrikigt barn.....

  

Av Yazz - 18 februari 2010 15:29

....och jag längtar ihjäl mig!!! Pocahontas har landat i storstan(hon flög hit alltså)och springer runt på söder och väntar på att jag ska sätta punkt på jobbet.

Ikväll blir det en massa kackel med de tre pladderkvarnarna på East, jag, Poca och Lindisch. Tyvärr åt jag sushi till lunch men det är Lindisch val att äta där ikväll så jag säger inte emot med tanke på hur kinkig hon är med restaurangval i vanliga fall.

Morgondagen blir det en sväng ner till Dandan och hennes nyfödda lilla son som ska få världssöta struprörsjeans av mig. Zara har verkligen världens sötaste barnkläder!

  


Hur resten av helgen utvecklar sig vet vi inte riktigt än men vi har Snäckan och en massa tid så vi är fria som små fåglar att göra va vi vill när vi vill. Troligen kommer vi stressa ihjäl oss som vi brukar göra för att hinna träffa vänner/familj och shoppa allt vi kommer över. Och äta en massa sushi....så på måndag lär jag guppa som en fisk.....


Som ni förstår kommer jag troligtvis inte hinna uppdatera så mkt om va som händer eller var vi gör men jag ska försöka ta lite bilder så ni får ta del av helgen i efterhand.


Skål och salut!

Av Yazz - 17 februari 2010 20:31

Lilla söta klarar inte av mina fresteler längre och har fått nog så hon utmanar mig till att virka/sticka bakelser åt henne så hon kan sluta äta en massa söta fina riktiga bakelser! Jag antar självklart utmaningen även om resultatet kanske tar lite tid för jag måste fixa fram virknålar, garn, mönster och en massa tålamod till detta pillergöra, but i´m in!!!

Men den riktiga utmaningen vore om jag fick DIG att göra detta tillsammas med mig.......


  

Av Yazz - 17 februari 2010 20:16

En hel timme, trasiga naglar och ömma handleder går till att skrubba mitt j-la kakel minst en gång i månaden! Blir galen på hantverkare som inte kan sitt jobb och nu flera år senare när deras fusk är öppenbart blir det jag som lider av det. Nästa gång jag flyttar ska jag ha ett svart badrum så skiten inte syns så tydlig och så ska jag ha världens bästa hantverkare som fixar badrummet!

Kolla kristallkronan mot det svarta taket!


  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards