Alla inlägg under december 2009

Av Yazz - 21 december 2009 21:54

Denna lista besvarar jag på begäran av mina två mysiga kusiner....


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

Någonstans finns det någon som väntar på dig.


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Min vita lurviga filt.


3. Vad var det senaste du såg på tv?

INGENTING för min måndagsserie har uteblivit!

 

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

2206...råkade kolla längst ner till höger på skärmen.


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Tv:n med nån 80tals film på.


6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

På väg hem ifrån jobbet med sushi ifrån favoritstället.


7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Mig själv i spegel, plattade mitt hår med min nya laserplattång(!) och snackade skit med min mamma i tel samtidigt.

8. Vad har du på dig?

Snoopy pjamas(välanvända)


9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Inatt sov jag dåligt så jag minns inte men annars är jag en galning på sanndrömmar. Igår natt drömde jag om att jag pratade med en spåtant som sa att nån skulle fria i feb....så håll ut tjejer det kanske finns ett hopp för er äldsta kusse med!!!


10. När skrattade du senast?

Skrattar hela tiden för det finns så mkt roligt som händer hela tiden.


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Tråkiga fula svartvita tavlor men allt ska ut och mer färg ska in här i mitt vardagsrum.


12. Har du sett något konstigt på sistone?

Igår såg jag en tjej på tunnelbanan, hon hade en galgkrok hängade under jackan på baken....både jag o min kollega kollade förvånade på varandra.Why liksom?


13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Påtvingande.


14. Vilken var den senaste film du såg?

Stardust om det räknas att jag somnade sista 30min, men har sett det förrut.


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Fråga va jag inte skulle göra istället. Jag hade inte suttit still en sekund.


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Om ni inte redan vet om det är det en hemlis och då finns det en anledning till att jag inte vill berätta?


17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Jag skulle trolla bort hat.

18. Tycker du om att dansa?

Nej men om jag gör det är det för att fly puckon utan näsor vid baren som ska kommentera mina "vackra ögon".(mannen utan näsa får jag berätta om en annan gång)

19. George Bush?

Lever han?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Esther och Noah.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Nix, kan inte vara utan mina vänner, familj och kussar. Då ska ni alla med.


23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Va Gud ska säga??!!Jag vet va jag kommer säga: "Nu ska vi ta ett låååååååångt snack, Käre Gud!"


24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Vill inte plåga nån så det är frivilligt att besvara dessa frågor.

Av Yazz - 21 december 2009 19:58

Carpe diem heter det ju och det tycker jag man ska göra i vanliga fall men denna måndag vill jag verkligen inte fånga utan vill hellre bara sova bort!

Blev medveten om vilken stor släkt jag har idag. Kl 11 ringer kusin nr ett och behöver rådfråga mig om en jobbgrej. Hon har inte ringt nåt mer så jag antar att det löste sig. Kl 12 ringer kusin nr två i panik och behöver mig hjälp NU, tog mig hela eftermiddagen över skype och msn tills vi löste det. Kl 15 ringer min farbror oxå han i behov av min expertis, även detta löste sig tack och lov. När min kära bror ringer mitt i allt detta och även han behöver min hjälp flippade jag på stackarn, så jag ska fixa hans grej direkt när jag kommer in på jobbet imorgon.

Tillråga på denna dag har jag feber, bara hunnit måla naglarna på ena handen(andra lagret) och så visas inte min älsklingsserie idag!!!!!!!!!!!!! Så denna dagen går fetbort! Jag löste en del problem....men det ingår i mitt jobb, alla ville alltså ha min professionella hjälp idag.


Nu går jag och drar täcket över mig.

  

Av Yazz - 21 december 2009 09:30

  

Av Yazz - 20 december 2009 18:46

Sista advent.....tiden går sååå fort. Tjatigt att säga det hela tiden men det spinner fortare och fortare hela tiden ju äldre man blir.

Idag blev det snabbis till Farsta för att fixa med pappas jul/födelsedagsklapp. Mamma blir utan för är överens om att det blir shopping i mellandagarna åt varandra istället, så jag slipper stressa med att hitta nåt till henne som hon ändå kommer lämna tillbax.


Jag är bara glad att vi alla mår bra och vill lämna detta år bakom oss nu. Önskar man kunde säga att det inte kommer hända igen men det kommer det att göra vare sig man vill eller inte, för det enda säkra här i livet är att vi alla kommer att dö förr eller senare på ett eller annat sätt. Sen kan vi ju hoppas och be för att inga fler ska gå bort som 20åring.....eller i orättvisa sjukdomar.

Tänker mkt på detta år och hur svårt vi haft det i familjen men det är det som driver på hårdare att hålla sig glad och allert och inte slösa den lilla tid vi har här på tankar, ångest, hat, irritation, ja allt som drar ner oss och håller oss ifrån såna vi älskar egentligen. Att inte ta tiden och människor för givet, för rätt var det är finns det varken det ena eller det andra omkring dig och du står där med din ångest, sorg, ånger, helt ensam. Eller ensam är man aldrig, det finns massor av människor runt oss bara man öppnar sig själv, sitt sinne och tar emot de.


Nu ska jag inte trycka ner er denna underbara söndag utan önska er en skön söndag. Ring det där samtalet eller skicka det där smset. Tveka inte.   




Av Yazz - 20 december 2009 09:51

  

Av Yazz - 19 december 2009 18:19

Det tog mig 20min att få bort all snö på Snäckan idag. Hon hade mest snö på sig av alla bilar på parkeringen iom att folk som inte har ett liv tar bort snön på sina bilar trots att de inte ska köra den...kunde de inte göra även min bil snöfri medan de ändå höll på liksom??!!

  

Skulle ut i snöovädret för att luncha med Mii och lämna smycken samt få mitt efterlängtande nya armband. Och snyggt är det!

  


Nu värmer jag mig med en massa levande ljus, stickar och kollar på Happy feets i väntan på det underbaraste filmen ever. Stardust visas kl 2130 på 4:an ikväll.

Den absoult mysigaste sagofilmen som finns, den är sååå magiskt att den sitter kvar inom mig långt efter. Och så är det en massa helt otippade skådisar med, såna som man inte förknippar med sagofilmer. Ni måste bara se den ikväll!


  

Av Yazz - 19 december 2009 09:00

  

Av Yazz - 18 december 2009 20:20

Sitter och kollar på Bonde söker fru, har inte följt programmet ifrån början men fastnade här ikväll medan jag stickar. Dessa killar lever verkligen upp till sina liv som bönder, hur bonniga som helst är de. Men en bonde sa att han ville ha nån att dela sitt liv med för då skulle sorgerna bli hälfen så jobbiga och glädjen dubbelt så rolig, bra sagt men det verkade inte som att det stämde på alla bönderna. Och tjejerna....eller traschiga alkis tanterna menar jag, var hittade man de???Å andra sidan det finns ju en för oss alla, eller hur? Förrutom för Tiger Woods, för honom finns det ca 9st....exkl hans fru(kunde inte låta bli att dra in honom igen)


Dagens rosa:

  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards