Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Yazz - 12 januari 2010 22:14

......till Pandora!!!! Och ska vara navi mamman som ska bo under själarnas träd.

Filmen var magisk och helt klart så ska den ses i 3D. Jag hade hunnit äta upp mina poppisar innan filmen ens börjat och tur va väl det för sen rörde jag mig inte ur fläcken på 2,5 timme.

  

Färgerna, effekterna och andligheten var helt otrolig. Tro lite att världen kommer utvecklas till nåt sånt här, vi kommer hitta liv nånannastans och vilja ta över. Människan är skapt med den instinkten. Andra dimentioner lever helt och fullt enbart på sin själ och balansen runt allt och alla. Vi är så begränsade i denna människokropp och så ömtåliga att vi bara lever för att överleva. Därmed är det tur att jag tror på mer än denna kropp. Att jag tror på att vi kommer vidare och det finns ett träd som själarnas träd där alla våra minnen lagras för oss att när som helst gå tillbax och minnas vid. Sen kanske det inte är just ett träd utan det kan lika gärna vara ett bibliotek eller tom en databas med goggle liknande funktioner. Vem vet....vi vet iaf det inte så länge vi är kvar i denna kropp men kommer veta allt när det är dax att gå vidare. Är inte så nyfiken på exakta detaljerna just nu iom att jag redan tror och vet att allt kommer uppenbaras när det är dax och jag kan hantera vetskapen.

  


Hur som helst är det väldigt viktigt att vår själ får stimulans och det fick den ikväll med denna film i 3D. Det kommer bli fler filmer närmaste tiden iom att vi har fått så mkt gratisbiljetter....Sherlock holmes, Snabba cash och Alice i Underlandet(3D) står på listan. Den sistnämda var min absoluta favoritbok när jag var barn, läste den om och om igen....har den tom kvar nånstans hemma hos mina föräldrar.

  



Av Yazz - 12 januari 2010 12:56

På lunchen tvärnitade jag vid Medborgarplatsens bibliotek för det hängde en stooooooor stickad orm i fönstret. Den var i massor av olika färger och slingrade sig genom lokalen. Under stod det en skylt om att de hade Stickcafé varje måndag kl 19-21....fan tänkte jag att det var på måndagar då jag har min älsklingserie redan. Satt och hade mitt eget stickcafé igår medan jag kollade på veckans avsnitt.


Hur som helst har jag inte kunnat släppa idén om att gå med i en grupp på stickcafét, fatta att sitta där och snacka skit om allt möjligt med människor man inte känner, fika bakelser och sticka i några timmar!!!! Jag ser det framför mig redan.....


  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards