Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Yazz - 31 januari 2010 14:57

En lugn och skön helg som bara har handlat om att kolla filmer, sticka och städa.

Först ut var "Up in the air" med Mr Clooney, inget jag vill att mina vänner ska se, inte ens en kväll då det inte finns nåt annat att se på alls, ring hellre och snacka skit med mig isf. Den var tråkig och hade ingen som helst handling, ingen höjdpunkt och ett otroligt tamt och snopet slut.

  


Nästa film blev "Leap year" som handlar om en tjej som ledsnar på att hennes kille inte friar, så hon tar saken i egna händer och följer efter honom till Irland för att fria den 29feb. Skottår innebär ju att tjejer kan fria till sina killar...lite smårolig film men ganska förutsägbar. Jag stickade och smålog då och då.

  


"The ugly truth" fick mig att skratta en hel del. En film om att män är svin och tänker som svin men i slutet har även ett svin ett hjärta. Typ. Rolig och charmig film.

  

Och så den bästa av de alla, "The lonely bones". En väldigt udda film, udda handling och udda filmning, En ung tjej som berättar om sitt liv innan och efter mordet på henne. Min typ av film som ni kanske förstår, hon berättar om sin familj och om sin mördare och försöker trösta sin familj och leda de till sin mördare ifrån andra sidan. Låter konstigt men om man redan tror på sånt fattar man filmen ganska snabbt och ser det fina och verkliga i den. De flesta skådisar är kända och helt otippade för en sån här film.

  


Min filmhelg lider mot sitt slut för nu ska jag fixa mig och iväg på middag hemma hos Lizz, mums!



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards