Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Yazz - 23 januari 2010 00:33

När jag beslöt mig för att lämna Snäckan hemma denna helg tänkte jag mest på att slippa köra i mörkret utan sällskap och att mamma sa att jag inte fick komma hem om jag tog bilen i så dåligt väder. Fine, tänkte jag och bokade min biljett med ett tåg vid 18 så jag skulle slippa stressa efter jobbet. Väl på Centralen, som är platsen som Gud glömde, ser jag att MITT tåg är inställt. Jag går snällt till kundtjänsten och frågar när nästa tåg går och varför mitt är inställt. Jag tänker här att nåt kanske har hänt typ olycka på vägen eller vagnfel men va får jag höra....den är inställd pga vagnbrist!!!Hur f-n kan man ställa in ett tåg som inte finns???Hur kan man ens BOKA ett tåg som inte finns??


Jag blir ombokad att åka 2timmar senare....min första tanke var att jag skulle avboka helt och åka lördag morgon istället för jag kunde inte ens tänka tanken på att tillbringa 2 timmar på Centralen, jag verkligen hatar stället. En massa sunkmänniskor(pundare, alkisar, dealare)stället luktar och ser väldigt otrevligt ut allmänt. Det finns inte ens bänkar att sitta vid längre utan folk satt på sina väskor överallt. Den enda charmen är att man kan stå uppe vid klarabergsviaduktens ingång och kolla ner på alla människor i stora salen. Men tur man har vänner...jag övertalade Liz att komma och äta med mig innan hon skulle vidare hem så hon höll mig sällskap tills mitt tåg skulle avgå.


Tror ni jag kom fram den tiden som jag va beräknad när väl tåget avgick? Nääää för efter 15min kommer lokföraren på att han är på väg till Uppsala istället för mot Västerås!!!!!Så vi blir stående och får vända tåget för att åka tillbax och sen åka på rätt spår.....så SJ ska få sig en ganska trevlig reklamation!!!Och nästa gång åker jag med Snäckan eller inte alls!


Tur att jag slet med mig mitt vinröda garn och mina stickor så jag har nu påbörjat ett till projekt! 


Fler som ogillar SJ tydligen, hittade bilden på goggle...    

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards