Alla inlägg under januari 2010

Av Yazz - 12 januari 2010 12:56

På lunchen tvärnitade jag vid Medborgarplatsens bibliotek för det hängde en stooooooor stickad orm i fönstret. Den var i massor av olika färger och slingrade sig genom lokalen. Under stod det en skylt om att de hade Stickcafé varje måndag kl 19-21....fan tänkte jag att det var på måndagar då jag har min älsklingserie redan. Satt och hade mitt eget stickcafé igår medan jag kollade på veckans avsnitt.


Hur som helst har jag inte kunnat släppa idén om att gå med i en grupp på stickcafét, fatta att sitta där och snacka skit om allt möjligt med människor man inte känner, fika bakelser och sticka i några timmar!!!! Jag ser det framför mig redan.....


  

Av Yazz - 11 januari 2010 15:13

Fridfullt gick jag ut i köket på jobbet och fick syn på två stora lappar uppsatta på kylskåpet idag. En av tjejerna tycker vi ska börja med.....


http://www.nordicmilitarytraining.se


Jag började asgarva så klart och kunde inte ens se mig själv skriva på den anmälan. Det ska bli intressant att se hur många hon lyckas övertala till detta om det ens blir nån enda.   

    

Av Yazz - 10 januari 2010 19:33

Söndag och det finns inget att se på tv. Tack och lov finns det en massa bra hemsidor man kan kolla streamade serier på så idag är det Heroes på mitt tv schema. Har kollat den serien ifrån början och aldrig på tv....sidan jag följer den på nu kan jag tyvärr bara kolla ett avsnitt i taget på sen måste man bryta i 30min men det gör ju inget för då tar jag och stickar vidare på min halsduk som verkar bli världens längsta.....den tar aldrig slut liksom. Längtar tills jag är klar med den så jag kan börja på mina andra project   

  


Har hållt mig hemma hela dagen, jobbat, städat och stickat. Sorry Lindish, jag vet att jag skulle åkt till dig idag men jag har varit så trött i kroppen och själen idag så jag får komma iveckan istället. Och så har jag stickat maniskt....det är som ett beroende....ett roligt beroende. Nån låser väl in mig på Frälsningsarméns stick förening snart, där tanter samlas och stickar åt barn i andra länder. (Efter ett tag hade jag väl börjat få alla tanterna till att sitta och måla naglarna istället...vilket inte alls hjälper fattiga barn i andra länder.....)


By the way mina naglar ser för j-liga ut, har varken haft tid, lust eller ork till att fixa de i helgen. Men jag plågas och skäms för jag ser de hela tiden medan jag stickar.



Av Yazz - 10 januari 2010 13:39

80-talet har varit tillbax ett bra tag men det har bara vart lite smygande för man har fortfarande haft andra valmöjligheter. Men nu är allt glitter, pajletter, legging och stora tröjor, neonfärger och puffärmar. Även min garderob har fått sig en puffärm nu. Jag bävar för att killmodet med byxorna med högmidja och smala nedtill ska komma igen....dubbelskärp och midjekorta jackor med axelvaddar.....Det var inget snyggt årtionde men det var väldigt färgglatt kan man väl lätt påstå. Och så hade jag många roliga år när jag växte upp på det glada 80-talet. Jag var bla lucia för hela skolan....en lucia med våfflat hår. Såg ut som ett vilt troll och inte en liten söt oskyldig lucia.


Gissa 80-tals serien nedan som vi alla satt spikade framför. På den tiden fanns bara en tv per hushåll och inte som idag i varje rum inkl köket så alla kollade på allt oavsett man ville eller inte. Jag hatade när vi kollade på Hem till gården tex....men det var det enda min farbror H ville kolla på hela veckan så det va bråk om detta varje gång det va dax för hans serie. Melodin plingar fortfande i mitt huvud som en skräckupplevelse....

  

Samma sak med Gremlings som jag inte fick kolla på iom att jag va så liten, jag lovade att jag skulle blunda få fort det kom en läskig scen men nyfiken som jag är höll jag inte mitt löfte så jag fick ställe mig bakom en dörr för jag vägrade lämna rummet och sitta ensam i ett annat rum. Men även bakom dörren hittade jag en springa och fick syn på de små monstrena och började skrika. Filmen stängdes av och jag fick komma fram. Min farbror som ville se denna töntiga film har fortfarande inte förlåtit mig för jag alltid skulle "förstöra" för honom. Han är bara 6år äldre än jag så jag vann nog många kamper oavsett jag menade att vinna eller inte. Sorry Lou.

  


Av Yazz - 9 januari 2010 12:52

Efter att ha kört fast Snäckan i en snödriva svalde jag min kvinnlighet, eller tog fram den( se det som ni vill), och bad om hjälp att få ut henne. Det luktade bränt gummi och jag hade försökt fram och tillbax flera ggr, kunde inte ens åka framåt för den satt fast. Detta var mitt straff för att min lathet tyckte jag skulle ta Snäckan till en när Ica som jag borde ha promenerat till (15min) men kände att jag va tvungen att skynda mig och blev därmed straffad. Väl där hamnade jag och Granntjejen i garnhimlen och kom hem med en turkos färg men hade även beställt hem några blandade färger så nu ska det stickas i mängder....bästa terapin för mig just nu känner jag. Speciellt idag då jag inte känner mig helt kry heller.


Vaknade imorse med en cool idé till en cool halsduk så den som lever få se om mitt tålamod lyckades sticka den.    





Av Yazz - 8 januari 2010 10:15

Det blev en snabbrunda på stan igår kväll med Lilla söta men det var verkligen folk ÖVERALLT så jag tappade tålamodet ganska snabbt men lyckades köpa med mig en liten lila väska ifrån Mango....  

På HM va det rena rama krigszonen, det låg kläder på golvet som folk gick och trampa på med sina blöta skor, såg vidrit ut så det vara bara att gå ut lika snabb som jag gick in.

  

Sen blev det en massa sushi och kackel för att uppdatera senaste månaden sen vi sågs sist. Lika kul som vanligt! Men det konstigaste blev att jag från ingenstans började prata en massa om min Kina resa och muren, efter ett tag frågesatte jag varför vi ens hade börjat prata om det? När jag kom hem hade jag fått en katalog ifrån Svensk-Kinesiska resebyrån i mitt namn....jag har då inte beställt den och har aldrig fått den förrut? Ett tecken kanske? Ska jag till Kina igen.....?




Av Yazz - 7 januari 2010 16:18


Den här låten hade jag glömt bort i många år men hörde den inne i en butik idag, tack och lov för Youtube och Spotify! Hela internet är verkligen en oändlighet av information och minnen, på gott och ont....i detta fall på GOTT!

Av Yazz - 7 januari 2010 16:08

Duktiga Yazz har målat sina naglar idag, svarta blev de, hur snyggt som helst.


Idag ska jag träffa Lilla söta för att äta sushi men känner jag oss rätt kommer vi hinna med en turborunda på stan innan vi trycker i oss en massa sushi.  Tur jag rensade mina garderober i måndags och slängde 5st stora påsar med kläder. Ångest...men när jag slänger saker känns det som att de inte funnits och jag kan inte få ångest när jag köper mer för jag behöver ju det jag köper.....typ. Bara de som är lika som jag kan förstå tankegången här. Men det är nästan samma sak som att försöka förstå någon som är psykiskt störd när man själv är frisk.

Alla har vi någon last som ger oss ångest och det bästa man kan göra är att hitta ett sätta att förtränga det hela totalt, för man ska inte sluta med sånt man mår bra av, som inte skadar dig eller nånannan. Man ska må bra och göra allt för att vara glad, är du glad gör du alla runt dig oxå glad. Glädje smittar!!!


Ha en underbar torsdag!




Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards