Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Yazz - 18 augusti 2009 22:23

Försöker framstå som en tjej som skrattar åt allt som händer i livet. Men jag är en djup och känsligt person egentligen. Ikväll snubblade jag över en blogg som fick mig att börja gråta.

En tjej som skriver om sitt liv efter sin mans död. Det skar i mig. Leta hela sitt liv efter nån att älska och dela sitt liv med, så tas han ifrån dig helt plötsligt i unga år. Det som håller mig uppe när en nära person går bort är min tror att vi lever vidare utan den fysiska kroppen, någon annanstans. Att vi ska ses igen. Att det finns en tid och mening med våra liv. Att det är viktigt att skratta och få tiden att gå fort så länge vi är här. Sen ses vi ju igen. En kort stund innan vi intar nästa liv.

Idag har ni fått en liten lektion om reinkarnation :)


Nu ska jag vila denna kropp, ska nog inte slita ut den allt för mkt iom att jag är långt ifrån klar med detta liv. Imorgon är en ny dag, troligen väldigt lik denna dag, men ändå en ny dag.


Kram och gonatt!



Av Yazz - 18 augusti 2009 17:10

När vi ändå pratade om mindre folkgrupper berättade min norrlänska kollega om laestadianer som kommer ifrån norr och lever väldigt kristet och enkelt. Typ som amishfolket fast svenskar.

De lever i små områden, utan kommunikation, utan el och andra bekvämligheter. Inte ens gardiner får de ha! Vi kom fram till att jag skulle klara leva så nåt dygn om det va mitt i sommaren men sen skulle det krisa för mig. Detta pratade vi om medan jag lackade naglarna....sa att jag minsann kunde leva utan gardiner och snygga kläder, men sen kom jag på: leva utan nagellack???!!!!! :) Knappast!


Så det är rätt kört för mig att konvertera till Laestadianism....

Av Yazz - 18 augusti 2009 12:10

Massagen behövdes kan jag säga, hon tryckte på både den ena och den andra ömma punkten. Så nu börjar jag piggna till lite mer och babblar på för fullt.

Dagens ämne på lunchen blev zigenare. Att det är en utsatt grupp i Europa, kanske pga att de lever utanför samhället pga sin kultur och därmed är utsatta och stängs ut av omvärlden. Va jobbar de med, hur lever de? Man vet ju typ inget om de...fascinerande.


Själv lever jag med tron att vi lever flera liv innan vi är full lärda, jag har säkert vart zigenare, ryss, indian, afrikan och asiat i många liv. På samma sätt som jag vart man, kvinna, mamma, son, farfar, fiskare, soldat, prostituerad, vetanskapsman. Så vem är vi att döma ut en grupp? Alla väljer själva vem de ska födas som utifrån vad de ska lära sig i detta liv. Vi har alla en uppgift att genomföra, när vi är klara avslutar vi och kommer upp till vårt hem för att vila själen och har genomgång av hur vi levt och lärt oss för att sen födas på nytt till nästa uppgift.

Rätt utmattande kan många tycka men om vi visste varför på alla våra frågor, hade vi varit rätt uttråkade tror jag. Så den som lever/dör får se.



Av Yazz - 18 augusti 2009 08:47

Gomorgon.

Har sovit såå mkt att jag är stel i hela kroppen idag, så om en stund ska jag ner och få massage. Måste ha legat tvärstill och helt fel...och ändå känner jag mig inte utvilad...:(

Vilade mina naglar igår, kändes att tom de va slitna efter helgen men idag har jag så ont i de att jag måste måla de "cant help falling in love"-rosa, OPI.



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards