Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Yazz - 22 augusti 2009 23:32

Skulle lagt mig tidigt idag igen hade jag tänkt, men det kom lite annat emellan så jag ska göra ett nytt försök om en stund.

Det blir ganska sällan som man planerar och det är väl det som är charmen med livet. Och så är det när man har en massa vänner som vill umgås, prata, skvallra, älta, skratta, gråta, minnas, planera, drömma, äta eller bara va sig själva med mig. Då blir dagarna och kvällarna inte som jag planerar de och det är det charmiga med livet och mina underbara vänner.


Kram och gonatt!




Av Yazz - 22 augusti 2009 19:59

Tror jag vet varför jag är så trött och seg i kroppen. Verkar som att jag har en visdomstand som är på väg upp.....känner mig nästan för gammal men det är den sista.

Har dragit ut en av de, efter 10års vägran trots tjat ifrån tandläkaren. Men jag vet ju vad jag pratar om när jag pratar om tänder och jag vet vilket helvete det är att dra ut en visdomstand. Fick slutligen en remiss till en tandläkare som var speciallist, han drog loss den på 10min utan att jag ens kände av en vickning. :) Duktig man det där.


Jag har alltså INTE tandläkarskräck om ni tror att det var därför jag nojjade så länge. För er som inte visste det så jag är tandsköterska i botten, så jag har lite koll.......tyvärr! Jag kollar alltid mina egna rötgenbilder när jag är på undersökning och avgör om jag behöver laga eller inte. Har lagat ett hål på 14år, helt otroligt med tanke på småätardrottning som jag är. Hade samma tandläkare sen jag var 3år gammal, det var även hos honom som jag gjorde min praktik under min utbildning. För två år sen gick han i pension så jag fick en ny tandläkare....kändes som jag va otrogen när jag låg där och gapade...men jag tog över bilderna även här och avgjorde vad som skulle göras och inte göras!


Kontrollfreak? jag? nääääää inte alls!!!!!!!

:)

Av Yazz - 22 augusti 2009 11:11

Somnade kl 2130 igår och vaknade utvilad kl 0900 imorse. Behöver verkligen sova så mkt för att vakna utvilad, trist men sant.

Ledig som man är ska det ju självklart regna idag. Fick mig visserligen att tänka på att man borde köpa på sig fler paraplyer och gummistövlar. Man borde ju äga lika mkt såna som man äger vanliga skor och väskor för man har ju mer användning för de än tex flipflop i det här landet. Finns ju så mkt färgglada och mönstrade gummistövlar att köpa nuförtiden så de är ju inte nördstämplade längre. Även paraplyer borde man äga ett 20-tal av i olika färger och former. Man kanske tom skulle tycka det va kul att ge sig ut i regnet om man va mer cool och färgglad. (Det är ju bra att äga en massa paraplyer iom att man lyckas lägga ifrån sig de titt som tätt.)


Jag äger faktiskt ett par gummistövlar, gissa färgen?


Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards