Alla inlägg den 4 september 2009

Av Yazz - 4 september 2009 21:32

Fick hem 3 nya lack idag, så jag ska ha kul i helgen. Fattar inte själv att jag tycker det är så kul med alla dessa fäger, speciellt när jag är rätt färglös när det kommer till kläder och inredning, då håller jag mig ganska neutral. Men dessa små små flaskor i de mest underbara färgerna....

Min mamma började måla mina naglar redan när jag var 3-4år. Beroendet/intresset började tidigt.I tonåren hade det gått så långt att jag tom en dag målade naglarna med tuschpenna....som inte gick att ta bort, detta minns nog mina kusiner ganska väl :)

Mycket knasigheter har man hittat på i sitt liv....sånt som får mig själv att skratta fortfarande, det är väl det som är meningen med livet, att skratta?


Dagen färg på nagalarna och de tre nya till samlingen.

Av Yazz - 4 september 2009 10:48

Idag kände jag för att lyssna på 70-tals disco dängor men mitt sökande i mörkret leder ingenstans. Har både googlat och sökt på Spotify men hittar bara Bee Gees, Donna Summer, Abba, Jackson 5. Vill ha mer!!

Jag är ju inte uppväxt med dessa låtar utan tillhör mer Madonnas popgeneration samt 90-tals hiphop och technogenerationen, därför har jag noll koll på vad jag ska söka på. Hjälp tas tacksam emot så jag kan förgylla min trötta fredag med glittrig 70-tals highheels disco!!

Av Yazz - 4 september 2009 08:44

Ont i hela kroppen efter den vilda turen på ribbåtar i två timmar. Kvällen blev lyckad och väldigt blöt, tror inte jag hade en torr fläck på hela kroppen. Det var så fint ordnat med holahola kjolar(min var lila så den matschade både min tunika och mina naglar), parasoller och palmer. Synd bara att det regnade så mkt....


Envist skulle vi köra 5-kampen i regnet, jag hamnade i ett lag med 2 killar. Den ena såg i kors, jag gnällde över regnet och mörkret och den tredje är helt ny på jobbet så han kämpade för kung och fosterland. Med dessa egenskaper vann vi hela kampen! I en av grenarna stod jag inte ut med regnet och hittade en mkt smidigare lösning till mål som funkade skitbra. Dock kom lekledaren på oss att ha kommit i mål för fort och misstänkte fusk men kom inte på hur vi hade fuskat. Det blev poängavdrag. 

I raket tävlingen skulle vi skjuta iväg en av oss ihopsatt raket. Det blir nog inga bra talibaner av oss men vi vann även i denna gren. Vet inte riktigt va de andra 5 lagen gjorde i mörkret och regnet.


Sista grenen gick i sångens tecken, vi skulle framföra en påhittad låt. Pippen hade dock hela kvällen tjajat om två tjejer på jobbet och om de kunde finska. Jag sa att de va finsktalande och tänkte inte mer på detta. När vi sen skulle framföra vår låt började han istället tala till tjejerna och hela företaget och gick igång på en finsk låt! Han är inte finsktalande själv så jag har ingen aning om han ens sjöng rätt. :)


I det stora hela var kvällen jättetrevlig tills vi skulle hem och ett mongo körde runt taxin runt halva stan innan vi kom hem. Jag var inte så nöjd då jag bara villle hem och duscha mig varm och ner i säng! Uttryckte mitt missnöje muntligt och fick honom att stoppa taxametern, men ville helst ta över ratten och slå till honom. Dumma människa!




Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards