Alla inlägg den 5 september 2009

Av Yazz - 5 september 2009 21:54

Ett välanvänt uttryck som jag älskar att använda. Filmen är oxå helt ok, första gången jag ser den ikväll. :)

Såg även Ciderhusreglerna för första gången idag. Vissa filmer har bara gått förbi mig helt, ändå kollar jag på mkt film. Men värst är ändå att jag fortfarande inte har sett Pulp Fiction helt utan bara delar av den, jag som älskar Quintin och sett hans andra filmer slaviskt. Hur jag kan ha missat den när det är så många av mina favoriter med i den vet jag inte. Tur för mig att jag nu ska se även Pulp ikväll, verkar som att det är meningen idag att ta igen vissa filmer som jag nästan skäms över att jag inte har sett än.

Nu börjar den!



Av Yazz - 5 september 2009 10:27

Gomorgon på er alla denna blåsiga soliga lördagmorgon!

När jag vaknade till imorse kl 0700 hade jag ett missat samtal som kommit in 0300 och lämnat ett meddelande, en massa skrapande oljud. Det var ifrån en trebarnsmammas mobil, så självklart blev jag orolig över varför hon ringer mig den tiden på dygnet. Kunde inte somna om men vågade heller inte ringa henne kl 0700 med risk att väcka henne om det nu inte hade hänt nåt. Ringde upp nu istället och fick veta att hon hade ringt upp mig i väskan när hon va på väg hem efter en festlighet. Så klart. Jag ligger ju oftast sist i allas telefonböcker så jag borde börja vänja mig vid felringningar vid det här laget....


Konstigaste samtalet fick jag för ett tag sen när det ringde kl 0730 en vardagsmorgon, jag svarade och hörde dovt en konversation mellan en man och en kvinna. Då jag inte kände igen numret lät jag bli att ringa upp utan jag kollade först upp numret på hitta.se. Det var en kille som tillhör mitt förflutna sen 8-10 år, har inte träffat honom på flera flera år och blev chockad över varför han ens hade mitt nummer kvar efter så många år. Han är liksom gift och har barn idag och tillhör inte mitt liv alls, knappt då och verkligen inte nu. Varför rensar man inte sina listor utan behåller nummer år efter år. Jag är en rensare, slänger allt jag inte behöver, kläder, skor, saker, telefonnummer. Skulle jag behöva det i framtiden köper jag nytt eller gogglar fram det igen.


Nu ska jag påbörja min lördag. Hörs senare!

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards