Alla inlägg den 27 september 2009

Av Yazz - 27 september 2009 20:00

Påbörjade min tvätt när tvättiden började kl 1700. När jag ändå va därnere och hade med mig kolven till bokningstavlan tänkte jag att jag lika gärna kunde boka om till en ny tid nästa vecka. Tog sen min nyckel till dörren och gick upp. När jag kommer ner igen är det ett MIFFO som har "boka" in sig på pågående tvättid och hävdar på en lapp att tiden är hans och kräver nyckeln så han kan tvätta på SIN TID.

Mongo, tänkte jag och skrev såklart en ny lapp och förklarade att tiden va min även om jag valt att sätta min kolv på annan dag då jag redan hade påbörjat min tvättid. En trevlig och kórrekt lapp och en hälsning ifrån en granne.

Nu när jag kommer ner för att hänga allt på tork är maskinerna avstängda och strömmen bruten. IDIOT!!!!!

Satte igång allt igen iom att strömskåpet är olåst och tillgängligt. Och han är helt dum i huvet om han tror att jag inte kommer hämnas....för jag vet vem han är!

Det är vid såna här tillfällen som jag önskar jag bodde i eget hus med egen tvättmaskin. Ändå bor jag inte i ett getto utan ett lugnt område och lugnt hus. Men tydligen har folk i detta hus psykbesvär och låter det gå ut över mig. Pucko!!!

Av Yazz - 27 september 2009 18:00

Tonade mitt hår ifredags till den färgen jag vill ha så det blir lättare att välja löshår som matchar. Tänkte nämligen har mitt hår typ som på bilderna nedan och till det måste jag fylla ut med löshår.


     

iom att jag inte känner frisören sen tidigare har jag inga större förväntningar att jag kommer se ut så här men jag hoppas verkligen jag blir nöjd och mitt hår inte faller ihop och lägger sig som en pannkaka innan jag ens hunnit till kyrkan. Mitt hår klarar alltså inte uppsättningar utan tappar volymen ganska snabbt. På ett bröllop en gång kom min faster tillbax efter ett toalettbesök och var irriterad på dagens ungdomar som tom klippte håret inne på toaletten på ett bröllop...jag fick erkänna att det va jag som hade slitit av mig löshårsslingor för de ändå hängde löst och gjort mig arg.(jag asgarvade så klart när jag berätta det)

Av Yazz - 27 september 2009 17:34

Nu är jag hemma i Sthlm igen. Rivstart med att tvätta och planera veckan så jag hinner med allt jag ska hinna med innan jag åker neråt igen på torsdag.

Tänkte visa lite bilder på det jag ska ha på bröllopet.


   En del av klänningen och örhängen jag ska ha.


   Armband och ev denna väska som passar bäst men skorna är svart siden...?


   Eller denna väska som passar bättre till skorna.Kan inte bestämma mig...


   Min nya ring som jag köpte idag med mörkgråa pärlor och strass. och så mina fina naglar som jag älskar så mkt att jag troligen inte kommer ta bort de på ett tag. Men lovar att börja måla de efter bröllopet, för jag har fått klagomål på att bloggen saknar sina färger.....Kyss


Av Yazz - 27 september 2009 09:49

Förstår inte varför jag har ont i huvet så ofta som jag har. Värket sitter på samma ställe varje gång och biter sig fast så hårt att det tar ett dygn och en massa värktabletter innan den släpper. Gråter


Festen igår var jättetrevlig och en buffe i världsklass serverades, speciellt morotskakan efteråt var gudomlig. Blev erbjuden att ta med mat hem så jag ska nog åka förbi och plocka ihop lite, kommer ändå inte orka mat ikväll.


Pocahontas ska med till Sthlm idag för att färga håret hos tjejen som ska fixa hennes bruduppsättning samt provsminka. Själv ska jag passa på att shoppa under tiden så får vi se hur mkt mer vi hinner när hon är klar.

By the way fick jag ett sms ifrån brudbutiken igår om att hennes slöja har kommit in och är klar för avhämtning. Tur för henne....Foten i munnen

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards