Alla inlägg den 6 september 2009

Av Yazz - 6 september 2009 20:07

Den lilla kakan blev en stor tårta men gooood blev den. Det blev några skivor nektarin som dekoration men bara några bitar för resten åt jag upp för den va så mogen och god :)

Kakan var enkel att göra men jag hade lite problem med krämen och vet till nästa gång att jag ska vänta tills den svalnat helt innan jag smetar den på kakan. Helt klart högsta poäng till kladdkaka deluxe!


Mina naglar målas ikväll på med det nya orange lacket jag köpte i veckan.

Har bara målat ett lager så ingen bild för er än men bilden på tårtan får ni som lovat!

Av Yazz - 6 september 2009 18:54

Dax att boka upp sina kvällar enl tv-schemat igen. Det säkraste tecknet på att det är höst igen...Men längtar ändå efter mina rutiner igen spec på söndagar och måndagar!  :)


Grey's Anatomy - onsdag 30 september kl. 21:00
Ugly Betty – tisdag 6 oktober kl. 20:00
Desperate Housewives – tisdag 6 oktober kl. 21:00
Christine – tisdag 6 oktober kl. 22:00
Gossip Girl – söndag 18 oktober kl. 19:00
CSI – måndag 19 oktober kl. 21:00

Av Yazz - 6 september 2009 17:48

Det är ju kladdkake SM snart, inte för att jag ska delta, men det ligger ju en massa mumsiga recept på kladdkakor ute just nu. Hitta ett på tasteline.se som jag ska testa att baka idag.

Kladdkaka deluxe men utan färska fikon för det är ju inget som växer på min balkong direkt, jag ska hitta nåt annat gott att ha till.


http://www.tasteline.com/Recept/Kladdkaka_deluxe_3


Jag är inte en person som gillar att stå i köket, har noll fantasi och ännu mindre tålamod, men jag älskar ju mat och efterätter. Det är så mkt skorpion i mig i vissa avseenden :). I veckan när vi åkte ribbåtarna i högsta fart började jag bli sugen på korv med bröd, det slutade med att jag och Cats flyger fram i 45knop och diskuterar mat....

Återkommer med en bild på kakan om några timmar. Hör ni inte av mig har jag tagit en överdos av choklad eller misslyckats totalt så jag skäms att återkomma. ;)





Av Yazz - 6 september 2009 10:21

Det är nog inte meningen att jag ska klart på hela Pulp fiction, jag somnade igår igen. Måste vara för att den är såååå lång men å andra sidan är ju Kill Bill filmerna lika långa men de kan jag kolla igenom utan problem flera ggr. Ska jag vara helt ärligt såg jag inte klart Forrest Gump heller iom att Pulp började precis mitt i filmen. Så jag har fortfarande inte sett klart nån av filmerna utan lyckas bara se delar av de. Det är bara att acceptera att det inte är meningen att jag ska se de, kanske är det nåt någon däruppe vill skydda mig ifrån, :)


Skön söndag idag, ska beta av några timmar med jobb och sen får vi se om jag orkar hitta på nåt efteråt. Kanske ut på jakt efter en jättefin kofta jag hittade igår på Vero Moda, fanns bara en kvar och den var det ett skönhetsfel på. Och så behöver jag skor oxå, Mii tyckte det lät som en överdrift att jag behöver skor, men jag slänger sånt jag inte vill använda igen. Även om jag är skomakardotter sliter jag sönder skor som alla andra och slänger de sen. Nu behöver jag ett par mellanskor som jag kan ha nu innan stövlarna åker på, vill ju inte gå i stövlar resten av hösten, vintern och våren.....



Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards