Alla inlägg den 7 september 2009

Av Yazz - 7 september 2009 19:32

Ett annat tecken på att hösten är här är att alla köper träningskort och planerar hela sina veckor efter träningen. Jättebra tycker jag för din kropp är ditt tempel. Själv skulle jag inte ens komma på tanken att ta mig till ett gym, jag springer inte ens till bussen eller tunnelbanan. :)

När jag pluggade i Mora skulle typ alla utom jag börja träna, för deras nya liv började iom nya studier. Efter några veckor tyckte jag att det va tråkigt att sitta ensam kvar medan de andra var och tränade och tänkte inom mig själv. "Va fan ska ni gå träna för, man ser ju ändå inget resultat på er". När jag tittar upp insåg jag att jag hade sagt det högt......var inte så populär den kvällen men det tog inte lång tid efter det som de stannade hemma med mig och slutade träna. :)

Som mest promenerar och yogar jag, resten av tiden sitter jag på jobbet eller på en annan stol eller soffa nån annanstans. Cykla slutade jag göra när jag flyttade ifrån cykelstaden Örebro, skulle nog ramla av eller göra mig illa på annat sätt om jag ens skulle försöka cykla nu.

Minns att man cyklade överallt och det var en enorm åtgång på cyklar för man alltid blev bestulen på de. Jag hade en gammal mormors cykel som jag hade målat svart och gul. En dag när jag kommer ut ifrån min port står det en arg man utanför och frågar varför jag har målat cykeln i Gnagets färger....."orka" tänkte jag och cyklade vidare(en aningen skärrad). Cykeln blev stulen ett tag senare, tack vare min bror som glömt den på stan, man kan ju undra vem som slängt ner den i Svartån.

Ett annat lite mindre roligt minne ifrån cykeltiderna är en gång när jag var 8år och fick för mig att reta min jämnåriga kusin Biggan för att vara kär i sin granne. Denna granne var då i 15-18års åldern och hade bara råkat hälsa på oss ifrån sin balkong. Helt plötsligt hade djävulen satt sig på min hjärna och jag började reta henne för att vara kär i honom. Hennes blick svartnade och jag insåg att jag skulle åka på stryk om jag inte drog ifrån henne. Satte mig på cykeln och började trampa för mitt liv. Skrattade och försökte hålla koll på avståndet mellan oss och missade staketet.....åkte rakt in så klart, min ena träsko(vi hade träskor på den tiden) flög av och foten åkte in i ekrarna....resten är en haltande historia som jag fortfarande lider för.

Hämden fick jag några år senare när jag skadade hennes armbåge. :)

  

Av Yazz - 7 september 2009 13:07

Nu börjar det verkligen bli kris i min guldbox. Finns ingen mer plats för fler nagellack utan de ligger på varandra i lådan nu. Behöver hitta en minst lika snygg box men större eller så två likadana. Nån som har förslag på var man kan köpa snygga boxar?

Ni ska veta att alla mina över/underlack, genomskinliga, stärkande lack ligger i en annan korg tillsammans med filar och removers....


I sökandet efter boxar hittade jag en bra sida som ett alternativ till blommobud. http://www.godisboxen.se/


;)


Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards