Alla inlägg den 16 september 2009

Av Yazz - 16 september 2009 18:57

Jag är en sån betongflicka att jag aldrig ens kunnat sköta en krukväxt, har tom haft ihjäl en och annan kaktus....

Men jag verkar ha mognat för nu har jag bra hand om mina blommor, visserligen är det bara en massa tåliga växter men ändå. Fick en jättefin stor murgröna av min faster när jag fyllde år, de höll 2månader....varje gång jag träffade henne frågade hon om blomman, jag pratade bort det tills jag inte kunde ljuga om det längre och erkände att den hade drunknat.

Och nu har jag en porslinsblomma jag är så glad över, den växer som en tok och blommar då och då. Mamma sa idag att man kan torka fröna den fäller och plantera de till våren. Det ska jag testa och hoppas min stora fina blomma får små bebisar till våren. Fin va?

Balkonglådan jag skulle tömma i somras står fortfarnade kvar på samma ställe, fick bort en näve jord när jag såg en äcklig bagge, så den får stå där tills jag får nån annan att slänga den. Skäms


     





Av Yazz - 16 september 2009 15:16

Min fantasi är som Saharas öknen idag. tort och trist och rätt var det är kommer en sandstorm. Stormen idag kom i from av en kommentar att Cats får vårtsvinsinfluensan för att hon har fått lite utslag i ansiktet.Skäms

Men vi googlade fram och insåg att vårtsvin inte är så vårtiga som de låter.

   


Idag är en lugn dag med snygga rosa naglar by OPI. Jag har fått en tid för akrylnaglar på måndag så därefter blir det paus på nagelmålandet i några veckor. Men bloggandet kommer ändå fortsätta för er som trodde annat!


Dagens ledtråd för resan är: landet har både lågland, bergslandskap och fjäll.

Vilket fortfarande stämmer med vår gissningen, även om vår chef envist säger att vi är i helt fel land med vår gissning. Han ljuger!

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards