Alla inlägg den 17 september 2009

Av Yazz - 17 september 2009 15:35

Ibland när man känner sig less på sina arbetsuppgifter kommer man på lite andra alternativa karriärer.

Idag kom Cats på att vi kanske skulle öppna ett bageri ihop, för vi gick in på ett mysigt bageri vid jobbet. Jag svarade spontant "vi skulle ju inte få nåt sålt alls iom att vi skulle äta upp allt vi bakade"! Så den idén fick vi lägga ner på en gång men tanken på att ha ett eget företag känns inte helt främmande längre, var mer emot det förr för det är mkt jobb och slit, men samtidigt en sån frihet att göra som man vill och utvecklas när man vill.

Tex att baka och sälja endast sånt som man själv tycker är gott, "nej här bakar vi inga äckliga frukttårtor". Plus att kunderna skulle bli stammisar och sitta kvar hela dagarna med oss kacklandes hela dagarna. Säljaren i mig skulle så klart se till att de åt och drack hela tiden.

Men men nåt bageri blir det inte för vår del har vi kommit framtill men vi får spåna vidare tills vi kommer fram till nåt som skulle funka bättre. För man kan ju inte sitta på samma jobb hela livet. Eller?


Det andra heta ämnet för dagen har varit Anna Anka....ni som har sett programmet fattar va jag menar när jag säger "vem fan släppte ut henne i världen??" Första intrycket var, överklasskärring, sen tänkte jag stackars kvinna som sitter fast i ett tragiskt ensamt liv, nu tänker jag jävla pucko!! Hennes kommentar "tillfredställ din man varje dag annars får du skylla dig själv om han är otrogen" tog hela priset som jag ger henne utmärkelsen "årets rikspucko". Hennes man känner sig säkert väldigt älskad av henne efter det utlåtandet, eller så skiter han helt i henne så länge hon står där vid hans sida som en uppblåsbar Anna, vilket man kan förstå.

Eller så lever hon loppan och mår hur bra som helst så länge hennes man betalar och hon får leka med gymkillarna vid sidan om....Foten i munnen 

Alla lever vi olika och mår olika bra av våra val i livet. Och nästan alla i vårt avlånga land gör ett val efter hur de vill leva. Så grattis till Anna Anka som flyttat och lever som hon vill i USA med sina juveler och Ankor.


Det är kanske det jag ska göra av mitt liv.....bli en lyxfru...juveler....pooler..skor....bilar....egen manikyrist....hm.....eller....NOOOOOOOTTTTT!!!!!

Gärna rik men aldrig någon annans accessoar!


  

Presentation

Omröstning

Va vill ni läsa mer om på bloggen?
 Nagellack
 Vardag
 Shopping
 Andlighet/Horoskop
 Varationen är bra som de är.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

Vädret

Väder Stockholm

Översätt/translate

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards